اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 4, 2021
9:14 یکشنبه، 15ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122501

اسنپ چت مقررات حریم خصوصی اپل را دور می زند

 
 
اسنپ چت در حال بررسی راههایی برای دور زدن مقررات حریم خصوصی جدید اپل و ردگیری کاربران است.
 
 روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: شرکت اسنپ راههایی را بررسی کرده تا مقررات حریم خصوصی جدید اپل که ردگیری کاربران توسط اپلیکیشنها بدون اجازه آنها را ممنوع می کند، دور بزند.
 
به گفته منابع آگاه، این شرکت راههای بررسی ردگیری رفتار کاربران از طریق شخص ثالث و ارجاع آن اطلاعات به پایگاه داده کاربران خودش به منظور مطلع ماندن از عادات کاربران را بررسی کرده است.
 
این گزارش همزمان با آماده شدن اپل برای اجرای سیاستهای حریم خصوصی جدید منتشر شده است. اپل در نظر دارد از کاربران بپرسد آیا تمایل دارند اجازه دهند اپلیکیشنها آنها را دنبال کنند و در صورت مخالفت کاربران، ردگیری آنها توسط اپلیکیشنها را مسدود خواهد کرد. انتظار می رود این تصمیم تاثیر عظیمی بر بازار تبلیغات دیجیتالی داشته باشد که در حال حاضر متکی به رصد رفتارهای کاربران در اپلیکیشنها و وب سایتها و طراحی تبلیغات هدفمند برای آنهاست.
 
اگر کاربران آیفون تصمیم بگیرند با ردگیری شدن فعالیتهای آنلاینشان مخالفت کنند، این سیاستها به درآمد تبلیغاتی شرکتهای شبکه اجتماعی بزرگ لطمه خواهد زد. فیس بوک اعلام کرده است سیاستهای جدید اپل ممکن است درآمد "شبکه مخاطبان" این شرکت که تبلیغات را در اپلیکیشنهای شخص ثالث شخصی سازی می کند را حداکثر ۵۰ درصد کاهش دهد.
 
اسنپ در بیانیه ای به فایننشیال تایمز تایید کرد که راههایی را برای ردگیری رفتار کاربران با استفاده از خدمات شخص ثالث بررسی کرده است اما این سیستم را بمحض اجرایی شدن تغییرات حریم خصوصی اپل، کنار خواهد گذاشت. این شرکت اعلام کرد ما از دستورالعمل جدید اپل حمایت کرده و آن را دنبال می کنیم زیرا همواره بر این باوریم که تبلیغات باید حریم خصوصی مصرف کنندگان را رعایت کند.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اسنپ تنها شرکتی نبوده که به فکر دور زدن حریم خصوصی اپل افتاده است. بایت دنس که شرکت مادر اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک است هم ابزارهای چینی را امتحان کرده که ردگیری کاربران در چین را پس از اجرای استانداردهای جدید اپل امکان پذیر می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.