تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 4, 2021
14:19 یکشنبه، 15ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122515

استارت‌آپ‌های برگزیده نمایشگاه مجازی به جیتکس می‌روند

 
مجری نمایشگاه مجازی ایران از امکان حضور استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه مجازی ایران، در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ خبر داد.
 
‌ استارت‌آپ‌ها غالبا به شرکت‌های نوپای حوزه فناوری اطلاق می‌شوند که به‌واسطه روش‌های نوآورانه و مبتنی‌بر تکنولوژی روزی که پیش‌ می‌گیرند، می‌توانند آینده روشنی برای کسب‌وکارها رقم بزنند و شیوه‌های سنتی را با شیوه‌های جدید کم‌هزینه‌تر و بهینه‌تر جایگزین کنند.
 
تامین مالی برای استارت‌آپ‌ها همواره موضوع مهمی بوده و به‌همین دلیل سرمایه‌گذاری که با آگاهی از چالش‌های پیش روی مسیر استارت‌آپی، به این بخش اعتماد کند، می‌تواند  برای مالکان استارت‌آپ‌ها، قوت قلب باشد.
 
در این راستا به نقل از فدراسیون فاوا، محمدرضا طلایی -رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات- عنوان کرد: نمایشگاه مجازی ایران که از تاریخ ۵ اسفند به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ به صورت رسمی افتتاح می شود، تا ۵ خرداد فعال خواهد بود. این نمایشگاه در بخش‌های مختلف مانند تجارت، صنعت، معدن و دانش بنیان غرفه مجازی را به متقاضیان واگذار می‌کند و هر یک از این بخش‌ها دارای سالن‌های مجزا هستند.
 
وی ادامه داد: برای حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی ایران برنامه‌ریزی انجام نشده بود. اما با توجه به تدابیر انجام‌شده و مذاکراتی که با معاونت کسب‌وکار اتاق تهران و معاونت بین‌الملل اتاق تهران صورت پذیرفته، سالن ویژه استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی راه‌اندازی شده است. غرفه‌های مجازی استارت‌آپ‌ها از نظر قیمت نسبت به سایر غرفه‌های مجازی در بخش‌های دیگر، ارزان‌تر است.
 
۲۰ استارت‌آپ برگزیده در نمایشگاه مجازی ایران به جیتکس ۲۰۲۱ می‌روند
 
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از همکاری با جیتکس دوبی و جیتکس فیوچر استارز با نمایشگاه مجازی ایران خبر داد و گفت: هماهنگی‌هایی با مدیران برگزارکننده جیتکس دوبی صورت گرفته است تا با نمایشگاه مجازی ایران در برگزاری این سالن همکاری داشته باشند. مقرر شده که مدیران برگزارکننده جیتکس نسبت به اطلاع‌رسانی به بانک‌های اطلاعاتی خود برای سرمایه‌گذاران و کسانی که تمایل دارند با استارت‌آپ‌های ایرانی همکاری داشته باشند، اقدامات لازم را انجام دهند.
 
طلایی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در بخش استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کنند، مقرر شده است در مجموع زمینه حضور ۲۰ استارت‌آپ حاضر در نمایشگاه مجازی ایران طی داوری که با همکاری جیتکس فیوچرز استارز و داوران ایرانی انجام خواهد شد، در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ فراهم شود. این اتفاق گام مثبتی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها محسوب می‌شود.
 
وی افزود: همچنین هماهنگی‌هایی نیز با سفارت‌خانه‌های خارجی در ایران و سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور صورت گرفته تا آنها نیز در جذب سرمایه‌گذار خارجی و بازدیدکننده خارجی از این سالن‌ها همکاری‌های ویژه‌ای صورت دهند.
 
طلایی پیش ازاین با یادآوری اهمیت فضای مجازی در توسعه کسب‌وکارها گفته بود: در حال حاضر شرکت‌های زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و محتوای دیجیتال تولید می‌کنند تا بتوانند اطلاعات کسب‌وکار خود را به سرعت در اختیار جامعه مخاطبان قرار دهند. اما هنوز برای حضور در نمایشگاه‌های مجازی اطلاعات کافی ندارند. چراکه این رویداد، تجربه‌ای جدید در عرصه فضای مجازی کشور است.
 
او همچنین خاطرنشان کرده بود: روزهای ابتدایی آغاز به کار شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کسب‌وکارها چندان به اهمیت حضور در این شبکه‌ها پی نبرده بودند. اما امروز تقرببا همه شرکت‌ها از این فضا برای توسعه کار خود با کمترین هزینه و مدیریت بیشتر بهره می‌برند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.