سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 4, 2021
14:30 یکشنبه، 15ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122519

آی مک بعدی اپل احتمالا نمایشگر بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ خواهد داشت

 
 
افشاگری ادعا می‌کند مدل بعدی رایانه‌های سری آی مک که با پردازنده‌ی اپل سیلیکون همراه می‌شود، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ خواهد داشت. 
 
یکی از افشاگران تقریبا معتبر با نام l0vetodream، ساعاتی پیش اعلام کرد مدل بعدی آی مک اپل (Apple iMac) قرار است صفحه‌نمایش بزرگ‌تری در مقایسه‌ با مدل‌های فعلی داشته باشد. اپل در حال حاضر آی مک را در دو مدل ۲۱٫۵ اینچ و ۲۷ اینچ به ‌فروش می‌رساند.
 
این افشاگر مدعی است صفحه‌نمایش آی مک نسل بعد، آن را به بزرگ‌ترین نمونه‌ی ساخته‌‌شده توسط اپل تبدیل می‌کند و بدین ترتیب با آی مک بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ مواجه خواهیم بود. شاید اپل بخواهد آی مکی هم ‌اندازه‌ با صفحه‌نمایش رده‌بالای ۳۲ اینچ Apple Pro Display XDR بسازد.
 
آن‌طور که 9to5Mac می‌نویسد، انتظار می‌رود مدل جدید آی مک طراحی رادیکال داشته باشد. طراحی فعلی آی مک به تقریبا هشت سال پیش برمی‌گردد و تغییراتی که اپل در سال‌های اخیر در طراحی محصول اعمال کرده است، چندان به چشم نمی‌آید. بر اساس شایعه‌ها، طراحی آی مک بعدی از آیپد پرو 2018 الهام‌برداری می‌شود و بدین ترتیب شاهد محصولی با حاشیه‌ی اندک و کناره‌های تخت خواهیم بود. چند ماه پیش بلومبرگ مدعی شد آی مک طراحی شبیه به Pro Display XDR خواهد داشت. 
 
چندین بار در شایعه‌ها شنیده‌ایم که اپل می‌خواهد نسخه‌ی جدید آی مک ۲۱٫۵ اینچ را با طراحی جدید به صفحه‌نمایش ۲۴ اینچ مجهز کند. در مدل بعدی به‌ لطف کاهش حاشیه‌ی صفحه‌نمایش، شاهد تغییر محسوس ابعاد محصول نخواهیم بود. اپل بیش از یک دهه پیش آی مک ۲۴ اینچ تولید کرده بود؛ البته پیش از استفاده از آلومینیوم در بدنه‌ی آی مک.
 
انتظار می‌رود مدل جدید رایانه‌های سری آی مک در ماه‌های پیش رو با پردازنده‌ی نسل بعد اپل سیلیکون رونمایی شود. اپل مدتی پیش ‌فروش آی مک پرو و شماری از کانفیگ‌های آی مک ۲۱٫۵ اینچ را متوقف کرد.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.