اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 5, 2021
12:08 دوشنبه، 16ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122533

روسیه از فیلتر توییتر منصرف شد

 
 
روسیه از تهدید برای مسدود کردن توییتر عقب نشست و اعلام کرد این پلتفرم شبکه اجتماعی تلاشها برای حذف محتوایی که مقامات این کشور غیرقانونی می دانند را سرعت بخشیده است.
 
سازمان دیده بان اینترنت روسیه (روس کومنادزور) در بیانیه ای اعلام کرد توییتر در اول آوریل یک کنفرانس ویدیویی با رگولاتورهای روسیه داشت و اکنون محتوایی که به اشاعه فعالیتهای غیرقانونی یا هرزنگاری می پردازند را با سرعت بیشتری حذف می کند.
 
این رگولاتور در اقدامی که نگرانیها نسبت به تشدید کنترل اینترنت را برانگیخته بود، ماه گذشته سرعت دسترسی به محتوا در توییتر را کند و تهدید کرده بود اگر محتوای مورد نظر مقامات روسیه را حذف نکند، ظرف مدت یک ماه به طور کامل مسدود خواهد شد.
 
روس کومنادزور اعلام کرد کندی سرعت دسترسی به توییتر تا ۱۵ ماه مه ادامه خواهد داشت تا این سرویس شبکه اجتماعی فرصت حذف محتوای بیشتر را داشته باشد.
 
توییتر در این باره اظهارنظر نکرد اما پیش از این درباره تلاشها برای محدود کردن مکالمات آنلاین ابراز نگرانی و اظهار کرده بود اجازه نمی دهد پلتفرمش برای ترویج فعالیتهای غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت روسیه فشار بر این شبکه اجتماعی را به دلیل پستهایی که به زندانی شدن الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین اعتراض داشتند، تشدید کرده است. فیس بوک، تلگرام، تیک تاک و گوگل همگی با تهدید جریمه در صورت عدم حذف محتوای درخواست شده از سوی مقامات روسیه روبرو هستند.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.