سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 6, 2021
14:29 سه شنبه، 17ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122592

چگونه بهترین تلویزیون را انتخاب کنیم؟

WhatsApp Image 2021-04-06 at 15.28.31.jpeg
 
 
ورود به سال جدید و آغاز فصل تازه بهانه‌ خوبی است تا تغییراتی را در زندگی خود اعمال کنیم. یکی از این تغییرات می‌تواند ارتقا و بهبود لوازم خانه مثل تلویزیون باشد. 
در روزهایی که تعطیلات دو هفته‌ای عید را پیش‌رو داریم و ساعات بیشتری را در خانه هستیم، جعبه جادویی بهترین و اصلی‌ترین سرگرمی خانواده‌ها خواهد بود. تماشای فیلم‌ و سریال، انجام بازی‌های ویدئویی، تماشای مسابقات ورزشی و… بخشی از سرگرمی‌هایی است که به وسیله تلویزیون فراهم می‌شود. 
اما برای اینکه بتوانیم از این سرگرمی‌ها و برنامه‌ها به بالاترین شکل ممکن لذت ببریم، لازم است تا تلویزیونی با قابلیت‌های جدید و پیشرفته داشته باشیم. تلویزیونی که بتواند فیلم‌ها و سریال‌ها را با کیفیت سینمایی پخش کند، ویدئوی بازی‌ها را بدون لرزش و نقص پردازش کند، هیجان تماشای مسابقات ورزشی را افزایش دهد و با کمک هوش مصنوعی بهترین محتواها را هم در اختیار ما بگذارد. 
در ادامه مروری داشته‌ایم بر چند مدل از برترین تلویزیون‌هایی که از این قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کنند و تجربه بصری لذت ‌بخش و فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.
 
Q70 
تلویزیون Q70 یکی از مدل‌های سری QLED سامسونگ است که با ورود خود دنیای سرگرمی‌های خانگی را تغییر دادند. در سری QLED از ذرات کوانتوم‌دات برای تولید رنگ استفاده می‌شود که به کمک قابلیت‌های آن می‌توانند بیش از بیش از یک میلیارد رنگ خالص و زنده نمایش دهند. QLEDها جدیدترین نسل تلویزیون‌های سامسونگ را تشکیل می‌دهد. 
در تلویزیون Q70 تصاویر با وضوح 4K نمایش داده می‌شود و به کمک پردازنده کوانتومی 4K تصاویر به بالاترین کیفیت ارتقا پیدا می‌کند. این پردازنده از الگوریتم ارتقاء‌ وضوح منحصربه‌فرد خود برای ارائه تصاویر واضح‌تر استفاده می‌کند و میزان روشنایی و وضوح تصاویر و صدا را با شرایط اتاق و محل قرارگیری تلویزیون هماهنگ می‌کند.
Q70 در زمینه ارائه جدیدترین فناوری‌های تصویری از دو قابلیت Direct Full Array 4X (کنترل کردن نور پس‌زمینه و ارائه تصاویر با جزئیات و عمق بیشتر بخصوص در نقاط تاریک تصویر) و HDR 8X کوانتومی (نمایش تصاویر با رنگ‌ها نور طبیعی و زنده) پشتیبانی می‌کند. 
قابلیت‌های برجسته تلویزیون Q70 سامسونگ مانند نمایشگر 4K HDR، پشتیبانی از فناوری FreeSync و VRR (نرخ تازه‌سازی متغیر)، حالت بازی خودکار، اکولایزر مشکی پویا، ارتقادهنده بازی و… باعث شده تا این مدل مورد توجه گیمرها و علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی قرار بگیرد. در تلویزیون Q70 دستگاه‌های جانبی متصل شده، بصورت خودکار شناسایی می‌شود و در یک نوآوری زیبا بجای چندین کابل در هم پیچیده، تنها از یک کابل اپتیکال برای اتصال همه دستگاه‌ها به تلویزیون استفاده می‌شود.
تلویزیون‌های Q70 سامسونگ با ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
TU7100 
مدل TU7100 یکی از تلویزیون‌های سری UHD 4K سامسونگ است. این تلویزیون از صفحه نمایش کریستال بهره می‌برد، در این فناوری نمایش رنگ‌ها با طیف گسترده‌تر و متنوع‌تری به نمایش در‌می‌آید و تمامی جزئیات قابل مشاهده خواهد بود. 
کار پردازش و بهینه‌سازی میزان کنتراست، رنگ و جزئیات تصاویر آن هم با بالاترین دقت و وضوح توسط پردازنده 4K کریستال تلویزیون TU7100 انجام می‌شود.
تلویزیون TU7100 سامسونگ با الهام‌گرفتن از سبک مینیمال طراحی شده و کمترین حاشیه و لبه در کنار‌ه‌های آن دیده می‌شود تا فراگیرترین تجربه بصری به تماشاگران ارائه شود.
قابلیت ارتقا دهنده بازی در این تلویزیون با بهینه‌سازی صفحه نمایش، میزان تاخیر ورودی را به حداقل می‌رساند تا هیجان و لذت بیشتری در زمان انجام بازی‌ها منتقل شود.  
تلویزیون TU7100 سامسونگ در ابعاد ۵۵ اینچ طراحی و عرضه شده است.
 
 TU8500
تلویزیون‌های سری پرمیوم UHD یا PUHD سامسونگ مانند تلویزین‌های اولترا اچ‌دی از صفحه نمایشی با رزولوشن 4K بهره می‌برند اما نقطه تمایز این سری از تلویزیون‌ها به فناوری HDR و بیشینه روشنایی بالای این مدل‌ها برمی‌گردد. تلویزیون TU8500سامسونگ یکی از مدل‌های سری PUHD این شرکت به شمار می‌رود که به فناوری HDR10+ مجهز است. HDR10+ در واقع نسل آینده فناوری‌های اصلی در خلق تصاویری با کیفیت فوق بالا در تلویزیون محسوب می‌شود که باعث می‌شود تا بیننده تصاویر را دقیقا با همان کیفیت موردنظر تولیدکنندگان فیلم مشاهده کند. به لطف پشتیبانی از این فناوری در تلویزیون TU8500 صحنه‌های روشن را روشن‌تر و صحنه‌های تاریک‌ را تاریک‌تر نمایش داده و حس واقعی بودن تصاویر تقویت می‌شود.
این تلویزیون بالارده سامسونگ مجهز به صفحه نمایش کریستال پویا (dynamic crystal display) است که می‎تواند شفافیت و تفکیک رنگ‌ها را با قدرت زیاد در همه صحنه‎ها انجام دهد.
وضوح تصویر 4K، طراحی مینیمال بدون مرز، پردازنده 4K کریستال، ارتقادهنده بازی و… از دیگر قابلیت‌های تلویزیون TU8500 سامسونگ است.
تلویزیون‌ TU8500 مانند نسل جدید تلویزیو‌ن‌های هوشمند سامسونگ از دو قابلیت Tap View و Multi View بهره می‌برد. در قابلیت Tap View کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن SmartThings، نمایشگر تلفن همراه خود را بر روی تلویزیون نمایش دهند. پس از آن به کمک قابلیت Multi View امکانات زیادی از جمله تقسیم صفحات و مشاهده چندین نوع محتوا به‌صورت همزمان در اختیار بینندگان تلویزیون قرار می‌گیرد. با قابلیت Multi View شما می‌توانید اندازه‌های هر دو صفحه را متناسب با ترجیح و علاقه خودتان تنظیم کنید. 
این سری از تلویزیون‌های سامسونگ همچنین از الکسای شرکت آمازون، Google Assistant و بیکسبی پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند مواردی مثل روشن و خاموش کردن تلویزیون یا تغییر میزان صدا را با فرامین صوتی ساده انجام دهند. با پشتیبانی از اپلیکیشن AirPlay 2 کاربران می‌توانند محتواهای مورد نظر خود را از دستگاه‌های اپل در نمایشگر تلویزیون پخش کنند.
 
هر کدام از سه مدل تلویزیون معرفی شده دارای قابلیت‌های متنوعی است که تجربه بصری متفاوتی را ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.