اپراتورها

تلفن همراه

April 8, 2021
9:42 پنجشنبه، 19ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122651

در دیدار نوروزی جهرمی خواستار همگرایی شبکه ارتباطی کشور شد

در دیدار نورزوی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با وزیر ارتباطات،جهرمی ضمن تاکید براهمیت  توسعه ارتباطات خواستار همگرایی شبکه ارتباطی کشور شد و گفت : همگرایی خدمات ارتباطی تلفن ثابت و موبایل، باید در برنامه های راهبردی شرکت مخابرات ایران عملیاتی شود، تا درآمدها، پاسخگوی هزینه های سرمایه‌گذاری‌ باشد.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اهتمام در مدیریت هزینه هاو اجرای اقتصاد اشتراکی  یکی از مصادیق حوزه اقتصاد دیجیتال است، اظهار داشت : استفاده اشتراکی از ظرفیت‌ها راه حل مناسبی است که می‌تواند به عنوان یکی از راه حل های برون رفت مخابرات از وضعیت فعلی باشد.
 
 وی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه شرکت مخابرات ایران بخصوص در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: اقتصاد اشتراکی نیاز به شیوه و مدل دارد ، با مدیریت درست در این شیوه راهکارهای جدیدی برای حل مشکل هزینه ها پدیدار می شود.
 
وزیر ارتباطات ضمن موافقت و قول همکاری در افزایش تعرفه، در مقابل خواستار توجه جدی شرکت مخابرات به حوزه توسعه گردید و همکاری و مشارکت با سایر شرکت ها و اتخاذ رویکرد درهای باز را از سیاستهای مهم مخابرات عنوان نمود.
 
جهرمی  سرمایه گذاری در حوزه محتوا و استفاده از ظرفیت هایی که تاکنون به کارگیری نشده اند را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: توسعه مخابرات زمینه ساز توسعه کشور است.
 
محمودزاده ، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، نیز در این جلسه اظهار داشت: برای ارایه خدمات مطلوب و افزایش درآمد، باید برنامه ریزی دقیق و سریع برای بهینه سازی و ساماندهی در بخش ها ی مختلف صورت گیرد تا شاهد پیشرفت و توسعه  کشور باشیم.
 
وی همچنین افزود : برای تغییر تکنولوژی و ماندگاری ، حمایت و پشتیبانی همه جانبه دولت ، وزارت ارتباطات و رگولاتوری و دیگر سازمان ها ضروری است تا بتوان مقوله ارتباطات را در کشور ارتقا داد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری درست ، در مسیر رو به رشد مخابرات اهمیت ویژه ای دارد ، تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران ،همراه اول و ایرانسل به عنوان ارکان اصلی  ارتباطات کشورمحسوب می شوند و سهم بزرگی در بازار ICTکشور دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه شیب افزایش هزینه تناسبی با درآمد کنونی شرکت ندارد اظهارداشت : نسبت هزینه به در آمد در شرکت مخابرات قابل قبول نیست و این موضوع علاوه برمخابرات در مجموعه همراه اول و ایرانسل نیز در حال وقوع است که امیدواریم سرمایه گذاری مناسب و به موقع صورت گرفته و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ گردد تا سهم دیتا که نیاز اصلی ارتباطات در کشور است افزایش یابد.
 
محمود زاده  با اشاره به فعالیت شرکت مخابرات گفت : تا کنون درمخابرات فعالیت های زیادی صورت گرفته  که البته کافی نیست و باید برای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان ، فناوری های جدید بکار گرفته شود و بسیاری از بخش ها به روز شوند تا هزینه های نگهداری کم شده و درآمد شرکت افزایش یابد .
 
وی با اشاره به تفاوت بسیار میان هزینه نگهداری و آرپوی حاصل از یک خط ثابت تلفن در شرکت مخابرات ایران گفت : با توجه به عدم سرمایه گذاری در دوران 12 ساله گذشته در بخش ثابت ، تجهیزات فرسوده شده و هزینه های نگهداری افزایش یافته است . باید برای جذب سرمایه گذاری در این زمینه جذابیت های بیشتری ایجاد کرد 
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به تورم وافزایش قیمت ارز در کشوربه تشریح  راه حل های مختلفی در زمینه سرمایه گذاری پرداخت  و گفت : توقع داریم وزارت ارتباطات برای حمایت در این بخش به مخابرات کمک کند .
 
در ادامه جلسه مهندس سلطانی ، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ،  نیز به تشریح فعالیت شرکت مخابرات در سال جاری پرداخت و گفت: در سالی که با فراز و نشیب های فراوانی گذشت، مجموعه مخابرات، با توجه به اینکه سرمایه گذاری های خوبی صورت نگرفته بود حوزه فناوری اطلاعات کشور را با تمام قوا به سمتی پیش برد که تمام خدمات به بهترین نحو ممکن، ارایه شود .
 
وی با تاکید برتوجه به موضوع رضایت مشتریان دراین شرکت  اظهار داشت : با تدوین و اجرای برنامه های مناسب، ایجاد و عملیاتی کردن سامانه های ارایه خدمات غیر حضوری، به حداقل رساندن انتظار تماس و رفع خرابی ها  می توان زمان پاسخگویی به مشتریان را کاهش داد.
 
سلطانی، در تشریح فعالیت های صورت گرفته در زمینه بحث مدیریت رضایت  مشتری اظهار داشت : میانگین زمان انتظار تماس نزدیک به حد استاندارد رسیده و برنامه ریزی های خوبی  برای سامانه های 2020و 118 تدوین شده است . 
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران،   در مورد بحث سرقت ها گفت: با توجه به اهمیت این موضوع فعالیت هایی در زمینه کاهش آن با نیروی انتظامی صورت گرفته است 
 
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات با تمام توان در پروژه های زیر ساختی ارتباطات کشور بخوبی کار کردو در طرح های usoو دیگر پروژه ها نتایج  مطلوب حاصل شد .گفت : در برنامه 1400 نیز پیش بینی شده در زمینه لایه های دسترسی در شبکه ارتباطات کشور 6 هزار میلیارد سرمایه گذاری شود تا طرح ایجاد 5 میلیون پورت در کشورنهایی شود، هیات مدیره محترم تمامی مصوبات لازم در این زمینه را تصویب کردند که بایستی عملیاتی شود .
 
سلطانی  با اشاره به اینکه در حال حاضر وضع شرکت مخابرات ایران برای تمامی سازمان های تصمیم گیر روشن و واضح است گفت : به دلیل گستردگی شبکه و تجهیزات ، نگهداری آنها برای نگه داشتن و برقراری ارتباطات اهمیت دارد که باید سرمایه گذاری در این زمینه صورت گیرد . 
 
وی با تاکید بر سرمایه گذاری در لایه های زیر ساختی در کشور گفت : امیدواریم با حمایت وزارت ارتباطات و سازمان های تصمیم گیر راهکارهای مناسبی برای تقویت ارتباطات در کشور اتخاذ گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.