تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 9, 2021
10:50 جمعه، 20ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122672

گوگل نسخه جدید پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۲ را منتشر کرد

 
گوگل در پایان ماه گذشته نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان ۲.۱ اندروید ۱۲ را برای رفع مشکلات بزرگ WebView منتشر کرد. اکنون  نسخه جدیدی از این بروزرسانی را برای گوشی‌های پیکسل با سیستم عامل اندروید ۱۲ منتشر کرده‌ است.
 
گوگل معمولا دو هفته پس از نسخه اصلی، پچ‌های مربوط را برای رفع باگ‌ها را منتشر می‌کند. با این وجود به نظر می‌رسد نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان ۲.۱ بیشتر به دلیل رفع مشکل WebView که باعث شده بود بیشتر اپلیکیشن‌ها به درستی اجرا نشوند، منتشر شده بود و بروزرسانی جدید همان پچ اصلی باشد.
 
نسخه جدید پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۲ چند مشکل مهم کاربران را برطرف کرده که تاثیر زیادی روی استفاده از آن می‌گذارد. در قسمت اتصالات، مشکل از کار افتادن قسمت تنظیمات گوشی هنگام باز کردن منوی بلوتوث و اعلان اشتباه درباره کیفیت پایین بلوتوث برطرف شده است. همچنین مشکل عدم ذخیره‌سازی پسورد اتصالات وای-فای و ناپدید شدن ویجت‌ها نیز برطرف شده‌‌اند. علاوه بر مشکلات مربوط به کدک‌های ویدیویی و سایه اعلان‌ها را نیز برطرف کرده است.
 
همچنین این نسخه به همراه پچ امنیتی آوریل عرضه شده است. تغییرات کامل این نسخه شامل موارد زیر می‌شود:
 
برطرف کردن مشکل از کار افتادن قسمت تنظیمات گوشی هنگام باز کردن منوی تنظیمات بلوتوث
مشکل مربوط به حذف ویجت‌های صفحه اصلی پس از نصب بروزرسانی سیستم عامل از طریق ارتباط بی‌سیم برطرف شده است
برطرف کردن مشکل مربوط به ارسال نوتیفیکیشن‌های اشتباه و کیفیت پایین تماس‌های بلوتوثی
برطرف کردن مشکل عدم ذخیره‌سازی رمزهای عبور شبکه وای-فای
برطرف کردن مشکلی که باعث می‌شد هنگام تایپ کردن سایه اعلان‌ها روی صفحه فعال شود
مشکل مربوط به Codec 2.0 که در برخی موارد منجر به از کار افتادن اپلیکیشن‌ها می‌شد برطرف شد
برطرف کردن مشکلی که هنگام به اشتراک‌گذاری ویدیو‌ها باعث کدگذاری نادرست آن‌ها می‌شود
نسخه جدید پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۲ هم اکنون با حجم ۱۹.۹۲ مگابایت در دسترس کاربران قرار گرفته و به راحتی از طریق دکمه «بررسی برای بروزرسانی جدید» در صفحه تنظیمات قابل دریافت است. طبق این گزارش گوشی‌ پیکسل ۵ به همراه سری پیکسل ۴ و ۳ می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.