تلفن همراه

فناوری

گوشی

April 10, 2021
9:35 شنبه، 21ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122692

گوگل رسما عرضه گوشی پیکسل 5A 5G را تایید کرد

 
 
گوگل رسما در واکنش به شایعات از معرفی تلفن هوشمند جدیدی به نام پیکسل ۵A 5G خبر داد. این شرکت در پاسخ به گزارشی که مدعی بود تولید این گوشی به‌کلی لغو شده، بیانیه‌ای را منتشر کرد که از عرضه پیکسل ۵A 5G در آمریکا و ژاپن خبر می‌دهد.
 
سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «پیکسل ۵A 5G لغو نشده است. این دستگاه در دنباله سال در آمریکا و ژاپن عرضه می‌شود و معرفی آن همزمان با تاریخی است که موبایل نسل قبلی سری A پارسال رونمایی شد.» روز گذشته، «جان پراسر» در توییتی اعلام کرد که عرضه پیکسل ۵A به خاطر کمبود تراشه لغو شده. در ادامه وب‌سایت «اندروید سنترال» نیز به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که پیکسل ۵A تولید نخواهد شد.
 
به نظر می‌رسد که کمبود تراشه هنوز مشکلی جدی برای گوگل به حساب می‌آید، چون این شرکت موبایل خود را فقط در آمریکا و ژاپن عرضه می‌کند. شایعات می‌گویند پیکسل ۵A 5G شبیه پیکسل ۴A 5G موبایلی ارزان‌تر از پرچمداران این شرکت خواهد بود. نشانه‌های تولید این گوشی از ماه ژوئیه ۲۰۲۰ در کد پروژه متن‌باز اندروید مشاهده شده بود. انتظار می‌رود پیکسل ۵A 5G از نظر اندازه شبیه پیکسل ۴A 5G باشد؛ یعنی از نمایشگر ۶.۲ اینچی با وضوح +FHD، دوربین دوگانه و جک هدفون بهره ببرد.
 
در بیانیه گوگل گفته شده که این گوشی در همان تاریخ رونمایی از مدل قبلی سری A معرفی می‌شود. بنابراین باید در ماه اوت مصادف با مرداد و شهریور منتظر این گوشی باشیم. ولی خیلی از منابع پیش‌بینی کرده‌اند که این گوشی را در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل ببینیم.
 
گوگل قبلا هم در واکنش به شایعات مجبور به اعلام خبر تولید محصولات خود شده بود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ پس از افشای تصاویر پیکسل ۴ مجبور شد این تلفن هوشمند را زودتر از موعد معرفی رونمایی کند. ولی واکنش کنونی گوگل بیشتر از آن که شبیه استفاده به موقع از جو داغ رسانه‌ای باشد، شبیه کنترل اخبار و جلوگیری از صدمات احتمالی به نظر می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.