تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

April 10, 2021
14:24 شنبه، 21ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122712

فعالیت واحدهای خدمات پس از فروش موبایل در محدودیت‌های کرونایی

 
 
واحدهای خدمات پس از فروش موبایل در مدت محدودیت‌های جدید کرونایی، مشغول به ارائه خدمات خواهند بود و اگر مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این دو هفته به پایان برسد، واحدهایی که امکان خدمت‌دهی در این ایام را ندارند، باید مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق اندازند.
 
با اوج‌گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا از روز شنبه، ۲۱ فروردین ماه همه مشاغل شهرهای قرمز به جز مشاغل سطح یک تعطیل خواهند بود. در عین حال از بین صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین‌کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدمات مبتنی بر اینترنت، تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی،   فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)، چاپخانه، خشکشویی، سازندگان و فروشندگان عینک طی دو هفته جاری مجاز به فعالیت هستند.
 
در رابطه با نحوه برخورد با اصنافی که طی این دو هفته محدودیت‌ها و تعطیلی را رعایت نمی‌کنند نیز پیش‌تر معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می‌کند.
 
طبق اعلام کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل، واحدهای خدمات پس از فروش موبایل جزو مشاغل گروه یک و ضروری محسوب می‌شوند و در راستای انجام تعهداتی که به مصرف‌کنندگان، در مدت محدودیت‌های جدید کرونایی که از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده است، مطابق با دستورالعمل‌های اعلام‌شده توسط ستاد مبارزه با کرونا، با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی مشغول به ارائه خدمات خواهند بود. 
 
در این راستا فرشاد مهرانپور – رئیس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل ضمن تاکید بر عدم تعطیلی واحدهای خدمات پس از فروش موبایل گفت: شرکت‌های خدمات پس از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانال‌های ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به واحدهای خدمات پس از فروش خود فراهم سازند.
 
تکلیف واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری
 
رئیس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل در خصوص واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری که ممکن است با توجه به تعطیلی مراکز امکان دسترسی مردم به این واحدها میسر نباشد، گفت: آن دسته از شرکت‌هایی که علاوه بر دفاتر خدمات پس از فروش واقع‌شده در مراکز تجاری، دفاتری خارج از مراکز خرید دارند، می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، محل‌های جایگزین خارج از مراکز تجاری را معرفی کنند.
 
مهرانپور افزود: از طرفی ممکن است برخی مراکز تجاری با توجه به ماهیت خدمات‌دهی امکان دسترسی به واحدهای خدمات پس از فروش و مشتریانشان را فراهم آورند که این تصمیم برعهده اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: واحدهای خدمات پس از فروشی که به هیچ طریقی امکان ارائه خدمت را در محدودیت‌های پیش رو نداشته باشند می‌توانند یا از روش‌های غیرحضوری استفاده کنند و یا محدودیت‌های زمانی مندرج در بندهای آیین‌نامه خدمات پس از فروش موبایل را دو هفته به تعویق بیاندازند.
 
وی افزود: بنابراین اگر مهلت تعویض کالا با تعطیلی این دو هفته تلاقی داشته باشد و یا مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این دو هفته به پایان برسد، لازم است تا واحدهای خدمات پس از فروشی که امکان خدمت‌دهی در این ایام را ندارند، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق اندازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.