اپلیکیشن

تلفن همراه

April 14, 2021
8:46 چهارشنبه، 25ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122843

تلاش آلمان برای توقف جمع‌آوری اطلاعات کاربران واتس‌اپ

یکی از سخت گیرترین رگولاتورهای آلمان به دنبال دریافت دستور رسمی است تا جمع آوری اطلاعات کاربران توسط پیام رسان واتس‌اپ را متوقف کند.
 
 رگولاتور شهر هامبورگ به دلیل نگرانی در خصوص تغییرات حریم خصوصی واتس‌اپ که به استفاده بیشتر از اطلاعات کاربران برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی منتهی می‌شود، به دنبال دریافت یک دستور فوری قابل اجرا پیش از ۱۵ ماه مه است.
 
یوهانس کاسپار، کمیسر دیتا در بیانیه ای اعلام کرد: واتس‌اپ اکنون توسط ۶۰ میلیون نفر در آلمان استفاده می‌شود و پراستفاده ترین اپلیکیشن رسانه اجتماعی و حتی جلوتر از فیس بوک – شرکت مادر این پیام رسان- است. بنابراین اهمیت زیادی دارد که مطمئن شویم شمار بالای کاربران که این سرویس را برای بسیاری از افراد جذاب می کند، به بهره برداری فرصت طلبانه از قدرت دیتا منجر نمی‌شود.
 
واتس‌اپ زمان معرفی سیاست حریم خصوصی جدید خود را پس از سردرگمی و عصبانیت کاربران را به تاخیر انداخت تا بتواند درباره جمع آوری اطلاعات و نحوه اشتراک گذاری آنها با شرکت مادر خود توضیح بهتری فراهم کند. رگولاتور حمایت از دیتای انگلیس در ژانویه به قانونگذاران اعلام کرد که میلیونها نفر استفاده از واتس‌اپ را متوقف کرده و به استفاده از سرویسهای پیام رسان دیگری نظیر تلگرام و سیگنال روی آورده اند.
 
فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد در حال بازبینی نامه ای است که از رگولاتور هامبورگ دریافت کرده و به سوءتفاهماتی که در خصوص هدف و اجرای این آپدیت وجود دارد، پاسخ خواهد داد و به فراهم کردن ارتباط خصوصی و مطمئن برای همه متعهد مانده است. این شرکت در ادامه خاطرنشان کرد با پذیرفتن شرایط جدید سرویس واتس‌اپ، کاربران با توسعه میزان اشتراک گذاری اطلاعات واتس‌اپ با فیس بوک موافقت نمی کنند و این به روزرسانی بر حریم خصوصی پیامهای آنها با دوستان یا خانواده شان در هر جای جهان که باشند، تاثیر نمی گذارد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتور هامبورگ اعلام کرد این شرکت می تواند به اتهامات در جلسه رسیدگی پاسخ دهد. پرونده رسمی گشوده شده است تا در صورت لزوم از اشتراک گذاری انبوه و غیرقانونی اطلاعات جلوگیری شود و به فشار غیرقانونی روی میلیونها نفر برای موافقت با آن پایان داده شود.
 
اقدام این رگولاتوری جبهه جدیدی را در آلمان پیرامون سیاستهای حریم خصوصی فیس بوک می گشاید. رگولاتور ضد انحصارطلبی ملی این کشور پیش از این یک جنگ حقوقی را علیه شیوه های عملکرد فیس بوک بر پا کرده که می گوید منعکس کننده سوءاستفاده این شبکه اجتماعی از نفوذ بازارش است.
 
حریم خصوصی آنلاین از سال ۲۰۱۸ مشمول مقررات اتحادیه اروپا با عنوان "مقررات حفاظت از دیتا" قرار گرفته و تحت این مقررات، ایرلند بر فیس بوک نظارت دارد زیرا مقر اروپایی این شرکت در ایرلند واقع شده است.
 
کاسپار با اشاره به شرایط فوق العاده ای که در مقررات حفاظت از دیتا پیش بینی شده است، به دنبال متوقف کردن سه ماهه جمع آوری اطلاعات کاربران توسط واتس‌اپ است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.