امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 14, 2021
9:33 چهارشنبه، 25ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122854

سیسکو: تجهیزات‌تان را آپدیت کنید!

 
شرکت سیسکو آسیب‌پذیری‌هایی را شناسایی کرده که مهاجم با استفاده از آنها می‌تواند کنترل کامل دستگاه آسیب‌پذیر را به دست آورد و تنها با به‌روزرسانی محصولات آسیب‌پذیر می‌توان آن‌ها را رفع کرد.
 
 شرکت سیسکو در به‌روزرسانی اخیر خود، به‌روزرسانی‌هایی را به منظور وصله آسیب‌پذیری‌های موجود در محصولات خود منتشر کرده است. چهار مورد از این آسیب‌پذیری‌ها، بحرانی و دارای شدت ۹.۸ و سایر موارد دارای شدت بالا هستند. در این لینک، محصولاتی که تحت تاثیر این آسیب‌پذیری‌ها قرار می‌گیرند آمده است.
 
با توجه به شدت این آسیب‌پذیری‌ها، مهاجم با بهره‌برداری از این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند کنترل کامل دستگاه آسیب‌پذیر را به دست آورد. بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از کلیه این آسیب‌پذیری‌ها (به‌جز آسیب‌پذیری CVE-2021-1386) منجر به اجرای کد از راه دور در دستگاه‌های آسیب‌پذیر خواهد شد. همچنین بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های CVE-2021-1251، CVE-2021-1308 و CVE-2021-1309 منجر به حملات منع سرویس خواهد شد.
 
طبق advisory این شرکت، هیچ‌گونه روش موقتی جهت کاهش مخاطرات آسیب‌پذیری‌های مذکور منتشر نشده است و تنها با به‌روزرسانی محصولات آسیب‌پذیر می‌توان آن‌ها را رفع کرد. مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) توصیه کرده است که هرچه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌های آسیب‌پذیر اقدام شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.