اپلیکیشن

تلفن همراه

April 14, 2021
14:14 چهارشنبه، 25ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122882

قابلیت‌ها و مزایای «چت دیوار» چگونه کار می‌کند

 
دیوار، پلتفرم نیازمندی‌های آنلاین می‌گوید که  خیلی از افراد چت کردن از طریق خود اپلیکیشن را به جای تماس مستقیم با دیوار ترجیح می‌دهند. دیوار دلیل این امر را  تمایل نداشتند کاربران به در اختیار گذاشتن  شماره‌شان  به کسی  یا برای اینکه کاربران می‌خواهند دیوار ناظر محتوای رد و بدل شده فروشنده و خریدار باشد، عنوان می‌کنند. به همین دلیل دیوار سعی کرده با اضافه کردن قابلیت‌ها و مزیت‌های مختلف به چت دیوار نیازهای کاربرانش در این زمینه را برطرف کند.
 
به گزارش روابط عمومی دیوار، این پلتفرم مجموعه دلایلی را اعلام کرده که به خاطر همین  چند دلیل بهتر است به جای این‌که مکالمه‌تان را به بیرون از دیوار انتقال دهید، همه حرف‌هایتان با خریدار و فروشنده را از طریق چت دیوار بزنید. در ادامه با این قابلیت‌ها و مزایای جدید آشنا ‌شوید:
 
 قابلیت پنهان کردن شماره
در هنگام چت در دیوار به هیچ عنوان شماره شما به خریدار نمایش داده نمی‌شود، همچنین می‌توانید با پنهان کردن شماره تماس کاری کنید که تحت هیچ شرایطی نتوانند به شماره شما دسترسی پیدا کنند. ارتباط خریدار و فروشنده از طریق چت غیر از این‌که کار را راحت‌تر می‌کند، این امکان را هم به کاربر می‌دهد که کلا شماره را پنهان کند تا کمتر در معرض پیامک‌های تبلیغاتی و حتی فیشینگ قرار بگیرد. سودجویان گاهی از همین شماره‌ها استفاده می‌کنند و برای کاربران پلتفرم‌ها پیامک‌های حاوی لینک کلاهبرداری می‌فرستند. اگر می‌خواهید فریب آن‌ها را نخورید، یک راه این است که کلا برای همه کارهایتان در دیوار از چت استفاده کنید و تیک عدم نمایش شماره تماس را بزنید.
 
 پیشنهاد هوشمند جملات
چت کردن خیلی راحت‌تر از تماس تلفنی است ولی دیوار کار را راحت‌تر هم کرده است. بالای قسمتی که برای تایپ کردن گذاشته شده، دیوار خیلی هوشمند تشخیص داده که قرار است چه سوالی بپرسید و همان‌ها را آماده ارسال در دسترس شما قرار داده است. این قابلیت Smart Suggestion یا پیشنهاد هوشمند جملات نام دارد که در چت متناسب با مکالمه، یک سری جمله آماده به شما پیشنهاد می‌دهد که اگر روی آن بزنید، همان ارسال می‌شود و دیگر زحمت تایپ کردن به خودتان نمی‌دهید. مثلا نوشته شده: «سلام. گوشی هنوز موجوده؟»، «قیمتش چنده؟»، و از این دست سوال‌های پرتکرار که بر اساس روند مکالمه تغییر می‌کند.
 
قابلیت گزارش تخلف
فرض کنید که در مکالمه‌ای که با کاربر دیوار دارید، به هر دلیلی یک مشکل پیش می‌آِید؛ مشکلی که احساس می‌کنید آن فرد ممکن است به شما یا افراد دیگری مثل شما آسیب برساند. وقتی با کاربران چت کنید، می‌توانید رفتار کاربر را به مسئولان دیوار گزارش دهید. حالا این رفتار می‌تواند آزار و توهین باشد یا کلاهبرداری. این گزارش را چطور به دست دیوار می‌رسانید؟ شما به عنوان کاربر دیوار می‌توانید روی گزینه تنظیمات چت بین خودتان و کاربر مقابل بزنید و بعد گزینه گزارش و مسدود سازی را لمس کنید. حالا بسته به این‌که طرف کلاهبردار بوده، رفتار غیراخلاقی داشته، اطلاعات غلطی داده یا هر رفتار ناهنجار دیگر، می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید. با این کار مسئولان دیوار با بررسی گزارش، حساب او یا قابلیت چت کردن را می‌بندند و نتیجه را هم به شما اطلاع می‌دهند. این تنبیه بستگی به نوع و حجم تخلفات فرد خاطی دارد و حتی می‌تواند منجر به تعلیق همیشگی کاربر در دیوار شود.
 
 صدا، دوربین، حرکت
در دیوار می‌توانید مثل هر پیام‌رسان دیگری از کالایتان عکس بگیرید و برای مشتری بفرستید. یک قابلیت دیگر امکان ارسال ویدیو است که صرفا برای فروشندگان فعال است؛ بدین صورت که می‌توانید از داخل خود چت دیوار از کالا ویدیو بگیرید و ارسال کنید و نمی‌توانید ویدیویی از گالری گوشی انتخاب کنید. البته کار هم خیلی سخت نشده و اگر یک بار از داخل اپ دیوار ویدئو را ضبط کنید، به بقیه خریداران احتمالی هم می‌توانید همان را بفرستید. هدف از محدود شدن ارسال ویدیو صرفا از سمت فروشنده و عدم امکان ارسال فایل ویدئویی خارج از اپ این است که از مزاحمت‌ها و کلاهبرداری‌ها کاسته شده و کاربران بتوانند صرفا ویدیوی محصولی را که دارند، ارسال کنند. اگر روی سنجاق پایین صفحه چت بزنید، از آنجا می‌توانید این فایل‌ها را ارسال کنید. اگر از شما خواسته شد که مکانتان را بفرستید تا معامله را تمام کنید، باز در همین سنجاق قابلیت ارسال موقعیت نقشه گذاشته شده؛ اگر هم نیازی دیدید که شماره رد و بدل کنید، باز بدون تایپ کردن می‌شود از همان جا این کار را کرد.
 
 پستچی
قابلیت دیگر چت دیوار، پستچی است. هر وقت دیوار حرفی، سخنی یا پیامی برای شما داشته باشد، در یک پیام که همیشه رنگ صفحه مکالمه‌اش با بقیه چت‌هایمان متفاوت است، پیغام خودش را می‌رساند. پس دیگر قرار نیست فریب پیامک‌های دروغ افرادی که خودشان را به جای دیوار جا می‌زنند بخورید. دیوار هر پیامی برای شما داشته باشد از طریق پستچی با کاربر در میان می‌گذارد؛ نه نیازی به پیامک هست و نه کانال دیگری. هر پیامی که از راهی غیر از این پستچی بگیرید، یک کلاهبرداری است که باید مراقب فریب آن باشید و گزارش کنید.
 
چت چه طور کار می‌کند؟
برای خریدار: وقتی از یک آگهی خوشتان می‌آید، کنار گزینه اطلاعات تماس که قرمز رنگ است، گزینه چت قرار گرفته. روی آن بزنید، وارد یک صفحه گفت‌وگو با فروشنده می‌شوید.
 
برای فروشنده: اگر می‌خواهی یک آگهی بگذارید و می‌خواهید کاربران به غیر تماس بتوانند به شما در دیوار پیام بدهند، یا اصلا ؛ می‌خواهید آنها فقط پیام دهند و هیچ راهی برای زنگ زدن نداشته باشند، باید روی گزینه چت تیک بزنید. اگر هم نمی‌خواهید شماره تماس‌تان اصلا در آگهی نمایش داده شود هم که روی این گزینه علامت بگذارید و بعد از آن آگهی را ثبت کنید.
 
آیا دیگر امن هستیم؟
نمی‌توان گفت با رعایت تمام این پروتکل‌ها فعالیت شما دارای امنیت کامل است. چت دیوار شاید یک راه خوب برای خرید و فروش باشد؛ اما باز هم راه و روش‌هایی وجود دارد که ممکن است فریب‌دهنده باشد. برای مثال باز هم در چت دیوار نباید به همه لینک‌هایی که می‌فرستند اعتماد کنید، چرا که برخی مواقع لینک هایی که داخل چت دیوار ارسال می‌شود، ممکن است ناامن باشد یا شما را وارد یک درگاه بانکی کند که جعلی است. باز هم باید جوانب اطمینان را رعایت کنید و بابت کالایی که هنوز ندیده‌اید پیش‌پرداخت نپردازید؛ اطلاعات شخصی‌تان را فاش نکنید؛ در مکان‌های شلوغ و عمومی برای معامله کالا قرار بگذارید. چت دیوار فقط و فقط از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن آن در دسترس است و هیچ اپلیکیشن یا وب‌سایت جدایی برای آن وجود ندارد. لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را به دیوار گزارش کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.