تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 15, 2021
9:53 پنجشنبه، 26ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122889

انجام ۱۰۵۰ فقره رسیدگی الکترونیک در استان آذربایجان غربی

 
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از انجام ۱۰۵۰ فقره رسیدگی الکترونیک در استان آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد.
به گزارش واحد خبر«مافا» قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در ابلاغ الکترونیک، میانگین کشوری ۸۹ درصد و میانگین استانی ۹۴ درصد است که استان آذربایجان غربی در رتبه هشتم را دارد.
 
وی ادامه داد: بیش از ۲۸۰ نقطه دادگستری استان آذربایجان غربی و در ۲۲ نقطه زندان‌های استان به امکانات دادرسی الکترونیک تجهیز شده اند.
 
گروسی تاکید کرد: همچنین ۱۰۵۰ فقره رسیدگی الکترونیک در استان آذربایجان غربی درسال گذشته صورت گرفت.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به آمار شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان غربی، گفت: در سال گذشته ۱۷۰۸۵۱ فقره، پرونده‌های وارده به استان است که از این تعداد ۴۰۱۵۵ فقره با مصالحه مختومه شده است در واقع معادل ۳۰ درصد پرونده‌های وارده به شورا به سازش رسیده است.
 
وی ادامه داد: همچنین از ۵۳۸۲ فقره پرونده طلاق ۹۶۳ فقره منجر به سازش و مصالحه شده است که بر این اساس آمار طلاق در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ حدود ۳ درصد کاهش یافته است.
 
گروسی افزود: در زمینه سازش پرونده‌های قتل هم آمار کم نظیر استان مصالحه ۲۱ فقره پرونده قتل عمد است که در جای خود کار بسیار بزرگی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.