تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 15, 2021
10:00 پنجشنبه، 26ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122891

حذف آزمایشی نمایش لایک در فیس بوک

فیس بوک قصد دارد در آزمایشی به کاربران بیشتری اجازه دهد مشاهده تعداد لایک ها در پست های خود یا دیگران را پنهان کنند.
 
این شبکه اجتماعی که شرکت مادر اپلیکیشن اشتراک گذاری اینستاگرام است، مخفی کردن لایک ها در اینستاگرام را در چندین کشور از جمله کانادا، برزیل، استرالیا، ایرلند، ایتالیا و ژاپن آزمایش کرده است. اکنون این شرکت اعلام کرد آزمایش مذکور را در اینستاگرام ظرف هفته های آینده به سطح جهانی گسترش می دهد و اجرای اقدام مشابه در سایت اصلی فیس بوک را در آینده بررسی خواهد کرد.
 
فیس بوک اعلام کرد این آزمایش را برای درک بهتر این که آیا حذف مشاهده تعداد لایک ها فشار روانی مربوط به ارسال پست در اینستاگرام را کاهش می دهد، آغاز کرده است و تاکنون نتایج مختلفی به همراه داشته است. در حالی که برخی از کاربران از این اقدام استقبال کرده اند اما سایرین خواهان مشاهده تعداد لایک ها برای بررسی میزان محبوبیت پست ها بوده اند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک در واکنش به این انتقادها که پلتفرم هایش سلامت روانی کاربران را ضعیف می کند، سال ها سرگرم آزمایش برای کاهش امکان مشاهده تعداد لایک ها بوده است. کاربران فیس بوک همچنان تعداد لایک ها را معیاری برای محبوبیت در فضای آنلاین می دانند.
 
بلومبرگ نیوز در گزارش جداگانه دیگری خبر داد فیس بوک در خصوص درز اطلاعات شخصی بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی، با تحقیقات رسمی کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند روبروست که رگولاتور حریم خصوصی ناظر اصلی بر این شرکت در اتحادیه اروپا به شمار می رود. اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک شامل شماره تلفن و نشانی ایمیل اخیرا در یک وب سایت هکری منتشر شده است.
 
فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد که این اطلاعات قدیمی بوده و اولین بار در سال ۲۰۱۹ بر اثر نقص یکی از ابزارهای این شبکه اجتماعی درز پیدا کردند. این شرکت همکاری کامل خود با تحقیقات مقامات ایرلندی را اعلام کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.