اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 17, 2021
9:01 شنبه، 28ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122944

مایکروسافت مرورگر اج کاناری را برای اندروید منتشر کرد

 
 
مایکروسافت بیلد بتای مرورگر اج کاناری را به‌صورت رسمی برای اندروید منتشر کرد. این نسخه قابلیت‌های جدیدی دارد و دسترسی کامل به فلگ‌های مرورگر را ممکن می‌کند.
 
 
مایکروسافت در اوایل ماه گذشته‌ی میلادی اعلام کرد قصد دارد کد منبع مرورگر مایکروسافت اج را در نسخه‌‌های موبایل اندروید و iOS یکپارچه کند. به‌ نظر می‌رسد این اتفاق انجام شده است؛ زیرا شرکت ردموندی اخیرا بیلد کاملا جدید اج کاناری را برای اندروید توسعه داده که هم‌اکنون قابل دانلود است. به گزارش ویندوز سنترال، این مرورگر اج (۹۱٫۰٫۸۵۸٫۰) همان نسخه‌ای است که  در ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
 
تا پیش از عملیاتی شدن اقدام جدید مایکروسافت، کد منبع نسخه‌های موبایل مایکروسافت اج تفاوت‌هایی با کد منبع نسخه‌ی دسکتاپ داشت. به‌ همین دلیل بود که اندروید از نسخه‌ی ۷۷ اج استفاده می‌کرد؛ اما ویندوز مشغول استفاده از نسخه‌ی ۸۹ بود.
 
به‌ لطف یکپارچه‌ شدن کد منبع، فرایند توسعه‌ی مایکروسافت اج برای پلتفرم‌های مختلف بهینه‌تر می‌شود. همچنین با یکپارچه شدن کد منبع، مایکروسافت می‌تواند قابلیت‌های جدید را ساده‌تر به نسخه‌های موبایل و دسکتاپ اج اضافه کند.

 
Edge Canary نسخه‌ای بسیار متفاوت با بیلد بتای فعلی اج (۴۶٫۰۳٫۲۴٫۵۱۵۵) است و از رابط کاربری، قابلیت‌ها و منوهای جدیدی بهره می‌گیرد. در اج کاناری شاهد یک سری قابلیت پیشرفته نظیر حالت خواندن و دسترسی کامل به فلگ‌های مرورگر هستیم.
 
در بخش فلگ‌ها کاربران می‌توانند سراغ آزمایش قابلیت‌های جدید اج نظیر حالت تاریک مداوم و اسکرول نرم بروند. البته این قابلیت‌ها ممکن است روی عملکرد مرورگر تأثیر منفی بگذارند، به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از آن‌ها حواستان را جمع کنید. مایکروسافت پیش‌تر در ویدئویی توضیح داده بود که چرا چنین اقدامی انجام می‌دهد و این کار چه مزایایی برای کاربران دارد. 
 
در سیستم‌عامل اندروید می‌توانید اج کاناری را در کنار نسخه‌ی عادی اج روی گوشی داشته باشید. امکان تنظیم بیلد کاناری به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض دستگاه وجود دارد، بااین‌حال همان‌طور که از نامش مشخص است، اج کاناری نسخه‌ی آزمایشی محسوب می‌شود و با برخی باگ‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.