اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 17, 2021
12:40 شنبه، 28ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122963

شرط روسیه برای گوگل: 6 هزار مطلب ممنوعه حذف شود

 
یک مقام برجسته مجلس روسیه اعلام کرد که شرکت آمریکایی "گوگل" در صورتی می تواند به فعالیت قانونی خود در این کشور ادامه دهد که ۶۰۰۰ محتوای ممنوعه را از بستر "یوتیوب" حذف کند و همچنین تعدادی از مطالب رسانه های جمعی روسیه را رفع انسداد کند.
 
 به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون سیاست اطلاعات و همکاری با رسانه ها در مجلس روسیه روز جمعه به تاس گفت شرکت آمریکایی گوگل Google باید 6000 محتوای ممنوعه را از بستر یوتیوب YouTube حذف کند و همچنین تعدادی از مطالب رسانه های جمعی روسیه را رفع انسداد کند تا بتواند به فعالیت قانونی خود در این کشور ادامه دهد.
 
پیش از این، واسیلی پیسکاریوف، رئیس کمیسیون تحقیقات درباره مداخله خارجی در دومای روسیه گفته بود که مقامات گوگل روز جمعه در یک کنفرانس ویدیویی تأکید کردند که آماده ادامه فعالیت در فضای قانونی روسیه هستند و تمام محتواهای موجود که با قوانین روسیه تناقض دارند را در آینده نزدیک حذف خواهند کرد.
 
پوشکوف گفت: چندین اقدام اتخاذ شده برای رعایت الزامات ناظر ارتباطات روسیه که مقامات گوگل در جلسه کمیسیون دخالت های خارجی دوما به آنها اشاره کردند، در مسیر درستی قرار دارد.
 
وی افزود: اما اگر (گوگل) واقعاً بخواهد در فضای قانونی روسیه به فعالیت خود ادامه دهد، ابتدا موظف خواهد شد 23 اقدام خود برای سانسور رسانه های جمعی روسیه را لغو کند. رفع انسداد فیلم های Rzhev و Beslan را می توان تنها به عنوان اولین اقدام ولی ناکافی قلمداد کرد.
 
این مقام روسیه در ادامه گفت: دوم اینکه، آنها باید 6000 محتوای ممنوعه از جمله 4000 مورد افراط گرایی را حذف کنند. همچنین، برخی از مطالب مربوط به پورنوگرافی کودکان، خرید و فروش مواد مخدر، خودکشی و غیره هنوز در آنجا باقی مانده است.
 
پوشکوف گفت: اکثر اعتراضات ناظران ارتباطات روسیه علیه شرکت گوگل همچنان ادامه دارد. این سناتور تأکید کرد که برخی از مطالب ممنوع از سال 2015 حذف نشدند، "اگرچه مهلت اجباری 24 ساعت است."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.