تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 18, 2021
12:46 یکشنبه، 29ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123001

اپل احتمالا در مراسم Spring Loaded از آی‌مک جدید با رنگ‌های متنوع رونمایی می‌کند


 
اپل در تاریخ ۳۱ فروردین مراسمی به نام «Spring Loaded» برگزار می‌کند که احتمالا در آن شاهد رونمایی از نسل جدید آیپد پرو خواهیم بود. با این حال به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در این مراسم از نسل جدید آی‌مک هم رونمایی خواهند کرد که طبق اطلاعات جدید، در رنگ‌های متنوع روانه بازار می‌شود.
 
در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی درباره نسل جدید آیپد پرو و آی‌مک مجهز به چیپ اپل سیلیکون منتشر شده، اما حالا یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «L0vetodream» اطلاعات جدیدی درباره کامپیوتر جدید کوپرتینویی‌ها منتشر کرده است.
 
در توییت اخیر این منبع، لوگوی واقعیت افزوده اپل برای مراسم این هفته در کنار چندین iMac G3 به چشم می‌خورد. این مدل از آی‌مک با رنگ‌های متنوعی وارد بازار شده بود. البته پس از انتشار گزارش‌ها، این منبع اعلام کرد که درباره عرضه محصول جدید اپل در رنگ‌های متنوع حرفی نزده، با این حال این توییت در راستای شایعات گذشته قرار می‌گیرد.
 
 
همین منبع در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که اپل از آی‌مک جدید با نمایشگر بسیار بزرگتر از مدل ۲۷ اینچی کنونی رونمایی می‌کند، البته اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرد.
 
این اولین باری نیست که با شایعه‌ای درباره رنگ‌های متنوع نسل جدید آی‌مک مواجه می‌شویم. تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌ها و رندرهای زیادی درباره این موضوع بوده‌ایم. به نظر می‌رسد این محصول ترکیبی از نمایشگر پرو دیسپلی XDR و آیپد ایر خواهد بود. بنابراین حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر خواهد داشت و با رنگ‌های متنوعی از راه می‌رسد.
 
 
این کامپیوتر جدید مانند مک‌بوک‌ها از اپل سیلیکون بهره می‌برد، با این حال هنوز نمی‎‌دانیم کوپرتینویی‌ها در آن از چیپ M1 استفاده می‌کنند یا باید منتظر معرفی نسل جدیدش باشیم.
 
در ماه فوریه سال جاری میلادی گزارشی درباره چیپ M1X منتشر شد. در حالی که تراشه M1 از ۸ هسته پردازشی و پردازشگر گرافیکی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد، ظاهرا M1X دارای ۱۲ هسته پردازشی و GPU‌ با ۱۶ هسته خواهد بود. این چیپ جدید با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود، ۲۵۶ واحد اجرایی خواهد داشت و می‌تواند از سه نمایشگر پشتیبانی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.