لبه تکنولوژی

April 18, 2021
19:04 یکشنبه، 29ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123025

روبات در نقش کارگر ساختمانی همه‌فن حریف

 
 
استارت‌آپ اتریشی «پرینت‌استوئز» (Printstones) که از سال 2017 در حال توسعه روبات‌های چاپ سه‌بعدی است، به‌تازگی از جدیدترین نمونه اولیه یک روبات ساختمانی چندمنظوره متحرک به‌نام Baubot رونمایی کرد. به گزارش نیواطلس، همانند ماشین‌آلات روباتیک فست‌بریک مؤسسه ملی علوم و فنون پیشرفته صنعتی ژاپن، مرکز مهندسی نوآوری فرانهوفر ایتالیا و سایر موارد، Baubot نیز در حال توسعه است تا کاملا به‌صورت خودکار در‌آید و به صنعت ساخت‌وساز کمک کند. ضمن اینکه همزمان با کاهش هزینه‌های کلی، ایمنی کارگاه را نیز بهبود بخشد. این روبات الکتریکی با حداکثر سرعت 3.2کیلومتر در ساعت به مکان مورد نظر در مسیرهای مختلف می‌رسد و می‌توان آن را با استفاده از گوشی هوشمند، به‌صورت دستی کنترل یا تنظیم کرد تا از دستورات و برنامه  از پیش تعیین‌شده پیروی کند. این روبات قادر به بالا رفتن از پله‌ها نیز است و می‌تواند از درهای مختلف وارد شود. مدت زمان کار برای هر بار شارژ کامل آن نیز 8ساعت است. بازوی روبات چند منظوره Baubot می‌تواند تا حدود یک متر طول داشته باشد و دقت جابه‌جایی و حرکت آن زیر یک میلی‌متر است. این روبات به‌طور کلی می‌تواند ابزارهای مختلف مانند فرز، دریل، پیچ‌گوشتی، انبر، آچار و… را برای کمک به کارهای گوناگون در کارگاه در خود جای دهد. این وسیله می‌تواند اموری مانند برش، جوشکاری، سنباده زدن، رنگ‌آمیزی سطوح و مواردی از این دست را انجام دهد. این روبات همچنین قادراست محموله‌ای تا وزن 500کیلوگرم را در پشت خود حمل کند. بنابراین از آن می‌توان برای جابه‌جایی مواد مورد نظر نیز استفاده کرد. دوربین‌های مختلف این روبات امکان نظارت بر کارگاه را فراهم می‌کند. روبات Baubot مجهز به نورافکن‌هایی است که درصورت نیاز می‌تواند نور داخلی برای کار طولانی‌مدت در شب را فراهم آورد. این روبات نمایشگرهایی برای نمایش اعلان‌ وضعیت و پیام مشاوره به همکاران انسانی هم دارد. استارت‌آپ پرینت‌استوئز می‌گوید که تقریبا به زمان تنظیماتی نیاز ندارد و می‌توان آن را با استفاده از وسیله نقلیه استاندارد به کارگاه آورد. تیم توسعه قصد دارد تا در آینده روی شبیه‌سازی هوش مصنوعی محیط کار تمرکز کند تا این روبات بتواند از هزاران ساعت آموزش قبل از ورود به یک کارگاه بهره‌مند شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.