سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 19, 2021
12:31 دوشنبه، 30ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123073

نقص فنی عجیب تلویزیون‌های تی سی ال در ایران

عده‌ای از خریداران مدل‌های مختلف تلویزیون تی سی ال در ایران می‌گویند از حدود یک هفته قبل نمی‌توانند به علت نقص فنی از خدمات مبتنی بر اینترنت تلویزیون خود استفاده کنند.
 
 
 
 مشکل مذکور پس از آن رخ داده که سیستم عامل اندروید تی وی نصب شده بر روی برخی مدل‌های تلویزیون تی سی ال در ایران برای به روزرسانی خودکار اقدام می‌کند. اما در حین این به روزرسانی بخش دسترسی به اپ استور تلویزیون و تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی آن از دسترس خارج می‌شوند. در نتیجه کاربران امکان استفاده از برنامه‌های چندرسانه ای پخش فیلم و سریال، اتصال گوشی به تلویزیون، اجرای بازی‌های مختلف و غیره را نخواهند داشت.
 
خریداران تلویزیون‌های تی سی ال می‌گویند پس از تماس با بخش پشتیبانی شرکت مادیران و طرح مشکل، ابتدا از آنها خواسته می‌شد تا برای مدتی دوشاخه برق را بکشند یا با بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه این مشکل را حل کنند. اما این راه حل‌ها بی نتیجه بوده و بعد از مدتی مشخص شد علت این نقص فنی، اختلالات ناشی از به روزشدن سیستم عامل اندروید تی وی است.
 
هنوز مشخص نیست آیا محدودیتی در زمینه استفاده از سیستم عامل اندروید تی وی بر روی تلویزیون‌های تی سی ال در ایران از سوی شرکت چینی اصلی سازنده این تلویزیون‌ها اعمال شده یا ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید توسط گوگل بر روی محصولات الکترونیک چینی موجب شده تا کاربران ایرانی با این مشکل عجیب مواجه شوند.
 
در این بین شرکت مادیران هنوز نتوانسته راه حلی برای مشکل یادشده ارائه کند و فعلاً از کاربران تلویزیون‌های تی سی ال خواسته تا دستگاه‌های خود را به اینترنت وصل نکنند تا از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری شود. زیرا در مواردی کاربران به علت همین مشکل امکان تماشای برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی داخلی به شکل عادی را هم از دست داده اند. برخی از این افراد با حضور در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این مشکل اعتراض کرده و از مادیران خواسته اند تا هر چه سریع تر نقص فنی مذکور را برطرف کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.