تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 19, 2021
14:02 دوشنبه، 30ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123089

رئیس سازمان نصر تهران: هنوز پاسخی به درخواست‌مان برای بازنگری در سیاست سقف تعرفه خدمات ارتباطی دریافت نکرده‌ایم

ICTna.ir – رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: هنوز پاسخی به نامه ارسالی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص بازنگری در سیاست اعمال سقف تعرفه خدمات ارتباطی غیرانحصاری دریافت نکرده‌ایم.
 
WhatsApp Image 2021-04-19 at 16.14.02.jpeg
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حسین اسلامی در چهارمین نشست خبری هیات مدیره نصر تهران افزود: مراحل اداری نامه ارسال شده طی شده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
هفته گذشته سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار بازنگری در سیاست اعمال سقف تعرفه برای خدمات ارتباطی غیر انحصاری در حوزه ارتباطات ثابت شد. این در حالی است که در آخرین موضع‌گیری در این رابطه، وزیر ارتباطات تاکید کرده بود اجازه گران شدن اینترنت را نمی‌دهد.
در ابتدای این نامه با اشاره به تورم شدید سال‌های جاری و همچنین کاهش برابری ریال نسبت به ارزهای خارجی و افزایش سالانه حقوق و دستمزد پرسنل، عنوان شده است که کاهش هزینه اینترنت تامین شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت که در کنار حق امتیاز و حق تسهیم و مجموعه خدمات متنوع ارائه شده از سوی این شرکت، تنها سهم کوچکی از هزینه تمام شده خدمات اپراتورهای ثابت را دارند و به هیچ‌وجه برای جلوگیری از افزایش هزینه تمام شده این خدمات کافی و جبران‏ کننده نبوده است.
او همچنین درباره چالش‌های پیش آمده برای ارسال آنلاین دارو نیز توضیح داد: این موضوع درحال بررسی است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است اما باید توجه داشت که ارسال دارو آنلاین است و داروخانه ضوابط فنی را اجرا می‌کند.
اسلامی افزود: همانند ارسال آنلاین سایر محصولات و خدمات، ارسال آنلاین دارو هم به معنای مسوولیت پلتفرم در برابر سفارش داده شده نیست. این درحالی است که عمده فعالیت‌های آینده به سمت ارایه روی پلتفرم‌ها خواهد رفت.
آزاد معروفی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در این نشست خبری اعلام کرد: ممنوعیت واردات برخی کالاهای این حوزه که تولید مشابه دارند، می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای بازار و فعالان اقتصادی این حیطه باشد.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جلوگیری از واردات کالاهایی که تولید مشابه دارند، به کالاهای آی‌تی محور هم مرتبط است یا خیر افزود: سال‌ها است که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنیم و متاسفانه دیدگاه دولت نسبت به این مساله در تمام این سال‌ها تغییری نکرده است.
معروفی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای آی‌تی محور تحت الشعاع این دستورات قرار می‌گیرند، گفت: سازمان نصر تهران از دیرباز سعی داشته تا با نهادهای مختلف دولت این موضوع را حل و فصل کند تا این خطر بزرگ را از بازار دور سازد.
او افزود: برخی تولیدکنندگان داخلی با اظهار اینکه می‌توانند کالایی را تولید کنند، در واردات آن اختلال ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که بازار سمت و سوی گرانی به خود بگیرد. این درحالیست که شاهد بودیم که در سال گذشته با اظهار یک شرکت تولیدکننده داخلی، قیمت مودم به یک قیمت فضایی و غیر واقعی تبدیل شد و قشری که در این میان ضرر و زیان دید همان قشر مصرف کننده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.