امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 20, 2021
12:28 سه شنبه، 31ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123130

طرح آمریکا برای حفاظت از شبکه برق در برابر حملات سایبری

 
 
کاخ سفید طرحی جدید برای ارتقای زیرساخت های حیاتی آمریکا ارائه کرده که شامل استفاده از تجهیزات جدید در شبکه توزیع برق است تا در برابر حملات سایبری مقاوم شوند.
 
 به نقل از بلومبرگ، طبق جزئیات نسخه پیش نویس طرحی جدید، کاخ سفید تصمیم دارد امنیت شبکه توزیع برق را به سرعت ارتقا دهد اما سال‌ها طول می‌کشد تا قابلیت واحدها برای مقابله با هکرها تغییر کند.
 
جزئیات برنامه حاکی از آن است که طرح مذکور انگیزشی برای شرکت‌های برق فراهم می‌کند تا شیوه‌های محافظت از خود را در برابر حملات سایبری تغییر دهند.
 
همچنین این طرح واحدهای توزیع برق را تشویق می‌کند تجهیزات نظارت جدید و پیشرفته‌ای نصب کنند که با سرعت بیشتری هکرها را ردیابی می‌کند و اطلاعات را به طور گسترده با دولت آمریکا به اشتراک بگذارند.
 
علاوه برآن از واحدهای تولید برق خواسته شده سایت‌های حساسی را شناسایی کنند که در صورت حمله به آنها، شبکه توزیع به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
 
طرح مذکور شامل یک برنامه سری وزارت انرژی می‌شود تا طی آن باگ هایی در تجهیزات شبکه شناسایی شوند که ممکن است دشمنان سایبری آمریکا از آنها سوء استفاده کنند.
 
این برنامه گام نخست در یک اقدام وسیع‌تر برای حفاظت واحدهای زیربنایی در مقابل حملات سایبری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.