تلفن همراه

گجت

April 21, 2021
9:21 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123173

ایر تگ جدید اپل دردسر ساز شد

اپل محصول جدیدی با نام ایر تگ را برای ردیابی اشیا ارائه کرده که ممکن است شرکت رقیبش به خاطر ورود این شرکت به بازار فعالیتش، این موضوع را به جلسه سنای آمریکا بکشاند
 
 این تگ‌ها اگر به کلید یا محصولی متصل شوند با اپل ارتباط برقرار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا کالای خود را پیدا کنند. این محصول با استارت‌آپی به نام تایل رقابت می‌کند که بیشتر از یک دهه چنین محصولی را عرضه کرده و اقدام اپل باعث ضرر و تضعیف این شرکت می‌شود.
سی‌جی پرابر، مدیر ارشد تایل می‌گوید قانون‌گذاران باید ورود اپل به این عرصه را در کمیته سنا بررسی کنند. پرابر می‌گوید «تا زمانی که رقابت منصفانه باشد از آن استقبال می‌کنیم. متاسفانه با توجه به پیشینه اپل در استفاده غیرمنصفانه از پلتفورمش که به شکل غیر منصفانه رقابت با محصولاتش را محدود می‌کند ما به این موضوع مشکوکیم.»
اپل می‌گوید به تازگی سیستم‌های آیفون را به روی ردیابی‌کنندگان شخص ثالث باز کرده که البته استانداردهای حریم خصوصی اپل رعایت می‌شود.
اپل در این بیانیه گفت «ما از ابتدای عرضه آیفون برای محافظت از حریم خصوصی داده‌های مکانی تلاش کردیم و با شفافیت کامل به آنها اجازه می‌دهیم تا دسترسی و اشتراک‌گذاری مکانی را کنترل کنند.»
تایل این هفته در کمیته سنا به ریاست سناتور امی کلوباکر، دموکرات و مایک لی هم تراز جمهوری خواهش شهادت می‌دهد. این جلسه روی نگرانی‌های رقابتی توسعه‌دهندگانی تمرکز دارد که برای دسترسی به مشتریان به اپل و گوگل متکی هستند.
تایل درمورد کنترل‌ها و محدودیت‌های حریم خصوصی اپل و دسترسی یکسان به سخت افزار و سیستم‌های متعلق به اپل نگران است.
تایل در جلسه‌ای در سال گذشته گفت که رابطه‌ای سازنده با اپل دارد و محصولاتش را در فروشگاه اپل به فروش می‌رساند؛ اما در سال ۲۰۱۹ زمانی که اپل اپلیکیشن Find My خود را به تایل شبیه کرد این رابطه به مشکل خورد.
تایل شهادت داده که اپل یکی از مهندسان آنها را در آن زمان استخدام کرد و با سخت تر کردن دسترسی دیگر شرکت‌ها به داده‌های مکانی کاربران شرایط را برای تایل سخت تر کرد.
اپل در سال ۲۰۲۰ اپلیکیشن Find My را در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث گذاشت. ماه گذشته دسترسی به این برنامه را باز کرد و اعلام کرد که یک چیپ در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار می‌دهد تا از سخت افزار آیفون نیز سود ببرند. سه شرکت از جمله VanMoof و Chipolo سازنده دوچرخه‌های الکترونیکی از این سیستم جدید اپل استفاده کرده‌اند و ردیاب‌هایی شبیه به دستگاه‌های تایل می‌سازند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.