اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 21, 2021
14:02 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123193

اینستاگرام عبارات و ایموجی‌های توهین‌آمیز را فیلتر می کند

 
اینستاگرام امروز از ابزار جدیدی رونمایی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد بطور خودکار درخواست‌های پیام دایرکت حاوی کلمات، عبارات و ایموجی‌های توهین‌آمیز را فیلتر کنند.
 
این شبکه اجتماعی با ابزار جدیدش افراد مشهور را هدف قرار داده تا بتوانند از دریافت پیام‌های توهین‌آمیز جلوگیری کنند.
 
فعال و غیرفعالسازی فیلتر درخواست پیام در بخش جدیدی از اپ این شبکه اجتماعی به نام «Hidden Words» قرار دارد. زمانی که این قابلیت را فعال کنید، پیام‌های توهین‌آمیز در یک فولدر جداگانه قرار می‌گیرند.
 
پیام‌ها در این فولدر پنهان می‌مانند و به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به مواجه با آن‌ها، درون پیام‌ها به گشت‌وگذار بپردازند. البته کاربران می‌توانند روی این پیام ضربه بزنند و آن را بخوانند یا حذف کنند، البته امکان ریپوت آن‌ها هم وجود دارد.
 
به گفته این شبکه اجتماعی، برای دستیابی به لیست عبارات توهین‌آمیز با سازمان‌های مختلفی همکاری شده، با این حال کاربران می‌توانند بر اساس خواسته خودشان یک لیست شخصی تهیه کنند.

اینستاگرام از عرضه این ویژگی جدید در چندین کشور در هفته‌های آینده خبر داده، البته هنوز این کشورها بطور دقیق مشخص نشده‌اند. در ماه‌های آینده این قابلیت در اختیار کاربران در اکثر کشورها قرار خواهد گرفت.
 
این شبکه اجتماعی همچنین از انتشار ابزاری خبر داده که کاربران توسط آن می‌توانند از مزاحمت حساب‌های جدید جلوگیری کنند. با این ویژگی، یک کاربر پس از بلاک کردن یک فرد می‌تواند گزینه‌ای را فعال کند که تمام حساب‌های جدید این فرد را مسدود می‌کند. اینستاگرام اطلاعاتی درباره نحوه انجام اینکار ارائه نکرده است.

این ابزارها جدیدترین تلاش اینستاگرام برای مقابله با نفرت‌پراکنی در این پلتفرم محسوب می‌شود. این کمپانی در ماه فوریه گفته بود که حساب کاربرانی که چندین پیام آزاردهنده برای دیگران ارسال کنند را غیرفعال خواهد کرد. در سال ۲۰۱۸ هم قابلیت فیلتر کامنت‌های توهین‌آمیز گسترش پیدا کرد و کامنت‌هایی که به ظاهر یا شخصیت افراد حمله می‌کنند بطور خودکار بلاک می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.