تلفن همراه

سیستم‌عامل

گجت

گوشی

April 22, 2021
9:59 پنجشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123214

گوشی‌های اندرویدی هم می‌توانند اطلاعات ایرتگ‌های گم‌شده را بخوانند

 
 
پس از ماه‌ها انتشار شایعات مختلف اپل بالاخره دیشب از ایرتگ رونمایی کرد. این ردیاب از تراشه U1 استفاده می‌کند و با کمک شبکه Find My می‌تواند حتی در صورت آفلاین بودن به موقعیت‌یابی بپردازد. ولی نکته جالب این‌که کاربران اندروید هم می‌توانند ایرتگ‌های گم‌شده را در حالت Lost Mode شناسایی کنند.
 
از آن‌جایی که ایرتگ عمیقا درون اکوسیستم اپل پیاده‌سازی شده، برای استفاده عادی از آن به دستگاه‌های خود این شرکت نیاز دارید، چون فرآیند پیکربندی و ردیابی از طریق اپ Find My انجام می‌شود. در نتیجه، کاربران گوشی‌های اندرویدی عملا نمی‌توانند از این محصول استفاده کنند.
 
با این حال، اپل در برنامه‌ریزی خود به دنبال آن بوده که افراد بیشترین شانس را برای پیدا کردن وسایل گم‌شده خود داشته باشند. مطابق جدیدترین اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت این شرکت، همه گوشی‌های دارای NFC، چه آیفون و چه موبایل‌های اندرویدی می‌توانند اطلاعات ایرتگ را در حالت Lost Mode بخوانند.
 
به عبارت دیگر، حتی اگر شخصی با یک گوشی اندرویدی ایرتگ شما را پیدا کند، به‌راحتی می‌تواند موبایل خود را به ردیاب اپل نزدیک کرده و اطلاعات لازم را درباره مالک دستگاه به دست آورد. مالکان ایرتگ می‌توانند اطلاعات خود را به صورت یک پیغام سفارشی از طریق اپ Find My به این برنامه اضافه کنند.
 
افزون بر این، در وب‌سایت اپل اعلام شده اگر کسی که مالک ایرتگ نیست برای یک مدت طولانی این دستگاه را با خود حمل کند، ایرتگ از خود صدای هشدار تولید می‌کند تا هر کسی که اطراف این دستگاه است، حتی بدون داشتن دستگاه‌های اپلی، بتواند آن را شناسایی کند.
 
متاسفانه در وب‌سایت اپل گفته نشده که منظور از مدت طولانی چقدر است، اما منابع «جان گروبر» در اپل به او گفته‌اند که این بازه زمانی در حال حاضر سه روز در نظر گرفته شده اما ممکن است در آینده تغییر کند.
 
هر ایرتگ با قیمت ۲۹ دلار روانه بازار می‌شود و در صورت پرداخت ۹۹ دلار می‌توانید چهار عدد از این ردیاب‌های بلوتوثی را خریداری کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.