اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 23, 2021
11:18 جمعه، 3ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123241

ثبت نام داوطلبان واکسن ایرانی کرونا از طریق اپلیکیشن آی گپ و تلفن 4030 در حال انجام است

ثبت نام داوطلبان در ۶ مرکز استان برای مشارکت در فاز سوم کار آزمایی بالینی واکسن «کوو ایران برکت» از اول اردیبهشت شروع شده و علاقه مندان در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال می‌توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ یا از طریق نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) " آی گپ " ثبت نام کنند.
 
coiran barekat corona.jpg
 
رییس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در عرض ۳۶ ساعت بیش از ۱۶ هزار نفر از هموطنان‌مان فقط در ۶ مرکز استان در فاز سوم کار آزمایی بالینی واکسن «کوو ایران برکت» داوطلب شده‌اند.
 
حجت نیکی ملکی در صفحه توییترش نوشت: ثبت نام از داوطلبان هنوز ادامه دارد. از اعتماد مردم عزیز وطن به دانشمندانمان سپاسگزاریم.
 
ثبت نام داوطلبان برای طرح مطالعاتی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کُوو ایران برکت" از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.
 
ثبت نام داوطلبان این طرح مطالعاتی از دو مسیر در حال انجام است. علاقه مندان در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال می‌توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ یا از طریق نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) " آی گپ " ثبت نام کنند.
 
مرحله سوم تست انسانی با جمعیت ۲۰ هزار نفری از هفته آینده در ۶ شهر تهران، بوشهر، شیراز، کرج، مشهد و اصفهان آغاز می‌شود.
 
طبق برنامه ریزی‌های انجام شده اردیبهشت و خرداد ماه ۱۴۰۰ زمانی است که مرحله سوم مطالعه انسانی این واکسن در جریان خواهد بود.
 
پلتفرم آیگپ به عنوان یکی از بسترهای ثبت‌نام از متقاضیان فاز سه مطالعات بالینی واکسن کرونا کوو ایران برکت معرفی شد.
 
با توجه به اینکه در مرحله نخست، اثربخشی واکسن کوو ایران برکت بر روی افراد دریافت کننده 5 میکروگرم، بیش از 90 درصد بوده است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آغاز فاز دوم و سوم غربالگری واکسن کوو ایران برکت خبر داد.
 
بر این اساس یکی از راه‌های ثبت نام و غربالگری این واکسن در آیگپ است و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر نسخه اندروید و آی‌او‌اس از طریق نسخه وب آیگپ نیز اقدام به ثبت نام کنندهمچنین کد ملی کاربران جهت احراز هویت الزامی است. این در حالی است که جامعه آماری 20 هزار نفری در این فاز از طریق آیگپ ثبت نام می شوند.
 
نحوه ثبت نام واکسن کوو ایران برکت
 
داوطلبان برای ثبت نام کافی است وارد پلتفرم آیگپ شده سپس به بخش آیلند مراجعه و وارد سرویس مربوط به واکسن کوو ایران برکت شوند. پس از تایید توافق نامه در مرحله بعدی می‌بایست اطلاعات خود را وارد نمایند. در این مرحله نیاز است تا تمام موارد خواسته شده شامل اطلاعات فردی و پزشکی را به درستی تکمیل کنند. برخی از سوالات به صورت چند گزینه‌ای و برخی دیگر تشریحی هستند. پس از ثبت تمامی اطلاعات کد پیگیری برای هر کاربر در آیگپ ارسال می شود.
 
شرایط داوطلبان برای حضور در آزمایش بالینی
 
عدم بارداری و تعهد به عدم بارداری در 2 ماه پس از دریافت دوز دوم
عدم حضور در سایر مطالعات بالینی شرکت های تولید کننده واکسن
محدوده سنی 18 تا 75 سال
 
داوطلبان ثبت نام شده در صورتی که برای غربالگری مورد تایید قرار بگیرند ، زمان مراجعه به آزمایشگاه به همراه نام مرکز درمانی جهت انجام تست های بالینی مشخص و برای داوطلب از طریق آیگپ ارسال خواهد شد.
 
پس از انجام تست‌های فوق طی یک سال تمام علائم بالینی داوطلب چک خواهد شد تا از نتایج عملکرد واکسن اطمینان حاصل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.