اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2021
9:23 شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123250

پاداش ۵۵ میلیون دلاری گوگل برای رییس موتور جست و جو

 
 
پرابهاکار راگاوان، رییس موتور جست و جوی گوگل سال میلادی گذشته ۵۵.۲۵ میلیون دلار حقوق و پاداش گرفت.
 
 در اظهارنامه سالانه گوگل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام شد پرابهاکار راگاوان در سال مالی ۲۰۲۰ به میزان ۶۵۵ هزار دلار حقوق و سهامی به ارزش ۵۴.۵۸ میلیون دلار و ۹۷۵۰ دلار موارد دیگر دریافت کرده است. آلفابت که شرکت مادر گوگل است، ۱۸۲ میلیارد دلار درآمد در سال مالی ۲۰۲۰ داشت.
 
رقم مذکور بالاتر از دریافتی روث پورات، مدیر مالی گوگل است که به ۵۰.۸۹ میلیون دلار بالغ شد.
 
برای نخستین بار است که پرابهاکار راگاوان در فهرست پاداش مدیران در سمت جدیدش قرار گرفته است. همچنین در گزارش گوگل برای نخستین بار از فیلیپ شیندلر، مدیر بیزنس گوگل نامبرده شد که ۶۶.۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد. وی از سال ۲۰۱۵ عهده دار این سمت بوده است.
 
این افشای مالی حدود یک سال پس از تغییر و تحولات مدیریت گوگل در تابستان گذشته انجام گرفت که طی آن مدیریت بخش جست و جو، گوگل اسیستنت و تبلیغات تحت نظر پرابهاکار راگاوان قرار گرفت که به ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل گزارش می دهد. جست و جو همچنان یکی از مهمترین کسب و کارهای گوگل به شمار می رود و سال گذشته در ۱۰۴ میلیارد دلار درآمد این شرکت سهیم بود که بالاتر از درآمد گزارش شده برای بخشهایی مانند یوتیوب، گوگل کلود و تبلیغات فروخته شده در سایتهای گوگل نت ورک ممبرز بود.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، این مدیر ۶۰ ساله اکنون بر بخشهای جست و جوی گوگل، اسیستنت، جئو، تبلیغات، بازرگانی و محصولات پرداخت نظارت می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.