تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 24, 2021
9:43 شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123258

سیستم عامل iOS 15 تنظیمات و حالت‌های جدیدی را به بخش نوتیفیکیشن می‌آورد

 
 
اپل امسال کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را در تاریخ ۱۷ خرداد شروع می‌کند و انتظار داریم که iOS 15 و iPadOS 15 را در همین مراسم ببینیم. این نسخه شامل تغییراتی در بخش نوتیفیکیشن آیفون‌هاست و بالاخره امکان استفاده از ویجت‌ها را در صفحه خانگی آیپدها فراهم می‌کند.
 
اپل در iOS 15 احتمالا از قابلیتی رونمایی می‌کند که اجازه می‌دهد بسته به شرایطتان تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها را انتخاب کنید. امکان تغییر تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها به راحتی از روی صفحه قفل و یا کنترل سنتر ممکن خواهد بود. همچنین، احتمالا می‌توانید از طریق سیری هم این تنظیمات را تغییر دهید. حالت‌های مختلف تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها احتمالا شامل «رانندگی»، «کار»، «خواب» و حالت‌های شخصی‌سازی‌شده خواهد بود.
 
در هر حالت از تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید دستگاه شما چگونه اعلان‌ها را به دستتان برساند؛ مثلا صدایی از دستگاه در بیاید یا نه و آن صدا از چه نوع یا با چه حجمی باشد. به‌علاوه، قرار است با توجه به وضعیت شما قابلیتی برای پاسخ‌گویی خودکار به پیام‌ها هم وجود داشته باشد. این قابلیت نسخه پیشرفته قابلیتی است که در حال حاضر فقط در حالت رانندگی فعال می‌شود.
 
افزون بر این، در آینده قرار است آپدیتی برای iMessages منتشر شود که این سرویس را به چیزی شبیه یک شبکه اجتماعی تبدیل کند تا رقابت اپل با واتس‌اپ جدی‌تر شود. فعلا جزئیات زیادی درباره این قابلیت منتشر نشده و شاید این ویژگی اصلا در iOS 15 وجود  نداشته باشد.
 
iPadOS 15 هم بالاخره از قابلیت ویجت‌ها بهره‌مند می‌شود. یعنی درست مثل آیفون، روی آیپد هم می‌توانید ویجت‌ها را هر جای صفحه که خواستید قرار دهید و کل صفحه خانگی خود را با این ابزارک‌های جذاب پر کنید.
 
نسخه‌های آتی iOS و iPadOS احتمالا ویژگی‌های جدیدی هم در زمینه حریم خصوصی خواهند داشت. یکی از این ویژگی‌ها منویی است که به شما اطلاع می‌دهد چه اپ‌هایی به‌صورت مخفیانه در حال گردآوری اطلاعات هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.