اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 24, 2021
11:55 شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123267

مسدودسازی ۳۵۰ هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم

 
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون با استفاده از سامانه ۱۹۵ حدود ۳۴۷ هزار سیم‌کارت که پیامک مزاحم ارسال می‌کردند را مسدود کرده است.
 
 این‌که پیامک‌های تبلیغاتی انبوه از چه زمانی مزاحمت خود را برای کاربران آغاز کرده‌اند، مشخص نیست. اما حدود چهار سال قبل برخورد با صاحبان سیم‌کارت‌هایی که پیامک انبوه ارسال می‌کردند توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) آغاز شد.
 
تعداد سیم‌کارت‌هایی که توسط رگولاتوری مسدود شده‌اند هر روز به شکل آنلاین در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس است. تازه‌ترین آمار تا امروز (شنبه – چهارم اردیبهشت) حکایت از مسدودسازی ۳۴۷ هزار و ۸۵۶ سیم‌کارت دارد.
 
مثلث همکاری که بین اپراتورها، مردم و سازمان تنظیم مقررات شکل گرفت باعث شد روند شناسایی و مسدودسازی سیم کارت هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می کنند سریع‌تر دنبال شود، به‌گونه‌ای که اکنون سازمان رگولاتوری در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده تاکنون حدود ۳۵۰ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک مزاحم مسدود شده‌اند.
 
البته رگولاتوری به مسدودسازی بسنده نکرده، بلکه قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای احراز هویت زمان خرید سیم‌کارت و برخورد با افرادی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند در پیش گرفته است.
 
زمانی که شهروندان، شماره سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم را در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند یا آن را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند، روند مسدودسازی آغاز می‌شود. به گفته سازمان تنظیم مقررات از زمانی که شماره به ثبت می‌رسد تا زمان مسدودسازی حداکثر ۲۴ساعت زمان نیاز است، غیراز موارد خاص که نیاز به بررسی بیشتری دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.