اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2021
13:46 شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123273

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب تغییر کرد

 
یوتیوب تنظمیات جدید خود را برای کیفیت پخش ویدیوها به نسخه اندروید و آی او اس این اپلییکیشن اضافه کرد. تا امروز یوتیوب لیستی از رزولوشن‌ها را در اختیار کاربران می‌گذاشت و در کنار آن نیز گزینه Auto قرار داشت که به کاربر امکان تنظیم خودکار کیفیت ویدیو بر اساس سرعت اینترنت را می‌داد.
 
اما حالا در منوی کیفیت ویدیو (quality)، کاربران حالا تنها با ۴ گزینه روبرو هستند: اتوماتیک (Auto)، تصویر با کیفیت بالاتر (Higher picture quality)، حالت صرفه‌جویی دیتا (Data Saver) و همچنین گزینه Advanced.

گزینه Auto همچنان مانند گذشته عمل می‌کند اما زمانی که تنظمیات را روی حالت higher picture quality قرار می‌دهید، برنامه از حجم اینترنت بیشتری برای پخش ویدیو استفاده می‌کند. تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که با اینترنت پرسرعت هم حداکثر کیفیت در این حالت همان رزولوشن 720p است.
 
حالت صرفه جویی دیتا هم همان طور که از اسم آن مشخص شده، برای پخش ویدیو از دیتای کمتری استفاده می‌کند و کیفیت را به 480p کاهش می‌دهد. البته تست‌های انجام شده نشان می‌دهد اگر سرعت اینترنت شما مناسب باشد، روی این گزینه هم ممکن است ویدیو با همان کیفیت 720 پخش شود.
 
منوی Advanced هم جایی است که شما می‌توانید به رزولوشن‌های مختلف برای پخش ویدیو دسترسی داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که تنظیماتی که در این بخش استفاده می‌کنید تنها روی همان ویدیو اعمال می‌شوند و برای استفاده از آن روی تمامی ویدیوها باید از بخش تنظیمات یوتیوب و گزینه «Video quality preferences» این حالت را فعال کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.