تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2021
14:17 شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123283

بررس تاثیر الگوریتمهای شرکتهای فناوری بر افراطی گری و اخبار جعلی

 
 
قرار است در هفته جاری مدیران ارشد فیس بوک، توئیتر و یوتیوب برای یک جلسه استماع در کنگره حاضر شوند. موضوع این جلسه بررسی تاثیرگذاری الگوریتم ها روی افراطی گری و اخبار جعلی است.
 
 به نقل از انگجت، قرار است مدیران ارشد فیس بوک، توئیتر و یوتیوب روز ۲۷ آوریل برای شرکت در جلسه استماع با موضوع تقویت الگوریتمی در کنگره حضور یابند.
 
طبق اطلاعات موجود مونیکا بیکرت (معاون بخش سیاست محتوا در فیس بوک)، لورن کولبرتسون (مدیر بخش سیاست‌های عمومی توئیتر در آمریکا) و آلکساندرا ویتچ (مدیر بخش سیاست عمومی یوتیوب در آمریکا) در این جلسه شرکت می‌کنند. علاوه بر این، نمایندگان کنگره، تریستان هریس (یکی از محققان سابق گوگل) و جوان داناوان (مدیر تحقیقات مرکز رسانه‌های شورنشتاین) نیز شرکت می‌کنند.
 
کمیته سنا در خصوص حریم خصوصی، فناوری و قانون به جای مدیران ارشد از مدیران ارشد بخش سیاست گذاری خواسته در کنگره حاضر شوند و سعی دارد رویه‌ای مجزا از جلسه پیشین استماع شرکت‌های بزرگ فناوری در پیش گیرد. هدف از برگزاری این جلسه تمرکز روی موضوعات ساختاری هیأت مدیره است.
 
به نوشته نشریه پلیتیکو، طبق اطلاعات موجود در جلسه بعدی مارکر زاکربرگ، جک دورسی و سوزان ووجیتسکی حضور خواهند داشت.
 
در حال حاضر یکی از موضوعات مورد توجه نمایندگان دموکرات شیوه تأثیرگذاری الگوریتم‌ها روی افراطی گری و اخبار جعلی است. در ماه ژانویه سناتور تام مالینووسکی و آنا اشو به طور جداگانه نامه‌هایی به مدیران ارشد اجرایی فیس بوک، توئیتر و یوتیوب فرستادند و از آنها خواستند تغییرات گسترده‌ای در سیستم‌هایشان انجام دهند.
 
اما برخی از کارشناسان بیم آن دارند که قانونگذاران با تمرکز روی الگوریتم‌های توصیه‌ای، موضوعات مهم دیگر را از قلم بیندازند.
 
بکا لوئیس یکی از کاندیداهای مقطع دکتری در دانشگاه استنفورد یک سال قبل اشاره کرد تمام الگوریتم‌های یوتیوب (و نه فقط الگوریتم‌های توصیه‌ای) ابزاری برای گسترش عقاید راستگرای افراطی هستند. هرچند در چنین فرایندی نرم افزار تأثیرگذار است اما تنها عامل ترویج کننده چنین عقایدی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.