تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 25, 2021
6:26 یکشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123310

صرافی‌های دیجیتال کره شاید شهریور تعطیل شوند

سخنان رئیس آژانس تنظیم مقررات مالی کره‌جنوبی درخصوص اینکه همه مبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور ممکن است در‌ماه سپتامبر (شهریور) تعطیل شود، جنجال فراوانی را ایجاد کرده است.
 
 
به گزارش یاهو نیوز، یون سونگ سو، رئیس کمیسیون خدمات مالی (FSC)، در جلسه کمیته سیاست‌های شورای ملی کره گفت که آژانس هنوز هیچ برنامه‌ای درخصوص ارائه خدمات مربوط به دارایی مجازی (VASP) را با وجود اصلاحیه در قانون دریافت نکرده است.
 
او در این خصوص گفت: «حدود 200صرافی دیجیتال در کشور وجود دارد، اما اگر وضعیت فعلی همچنان ادامه پیدا کند، همه آنها می‌توانند تعطیل شوند.» یون به قانون مبارزه با پولشویی کره‌جنوبی، قانون گزارش معاملات مالی اشاره داشت که سال گذشته برای اعمال مبادلات رمزارز اصلاح شده بود. این قانون نیاز به ثبت‌ دارایی‌های مجازی در سیستم مالی دارد.
 
کمیسیون خدمات مالی (FSC) پذیرش درخواست برای ثبت‌نام را از روز 25مارس سال‌جاری آغاز کرد، اما هنوز هیچ مبادله‌ای انجام نشده است. صرافی‌ها در کره‌جنوبی تا 24سپتامبر فرصت دارند تا ثبت‌نام آنها توسط FSC مورد تأیید قرار بگیرد. پس از آن، FSC فقط مبادلاتی را تأیید می‌کند که کار ثبت‌نام را انجام داده و حکم تأییده دریافت کرده باشند.
 
در تاریخ 19آوریل، دفتر سیاستگذاری دولت بیانیه‌ای صادر کرد که «یک دوره اجرایی ویژه» را از آوریل تا سپتامبر برای تعطیلی مشاغل غیرقانونی مربوط به رمزارزها و همچنین اطمینان از پایبندی مبادلات به قانون مبارزه با پولشویی کره‌جنوبی اجرا می‌کند. مهم‌ترین صلاحیت برای ثبت‌نام VASP مشارکت رسمی با یک بانک تجاری محلی است. از حدود 200صرافی که یون به آنها اشاره کرد، تنها 4صرافی بزرگ کشور، معروف به «چهاربزرگ» تاکنون چنین مشارکت‌هایی را ایجاد کرده‌اند.
 
بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت هم‌اکنون فکر می‌کنند که چهار بزرگ تنها مبادلاتی برای زنده ماندن در برابر موج نظارتی محسوب می‌شود، اما اظهارات یون نگرانی‌های جدیدی را نیز ایجاد کرده است. اظهارات یون در حالی بیان می‌شود که علاقه به رمزارز در میان کره‌ای‌ها در حال افزایش است. چهار بزرگ طی 3 ماه اول سال2021میلادی بیش از 2میلیون و 490هزار کاربر جدید ثبت‌نام کرده‌اند که 64درصد آنها بین 20تا 30سال سن دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.