سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 25, 2021
9:14 یکشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123325

نمایش اخبار و وضعیت آب‌وهوا به نوار وظیفه ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود

 
مایکروسافت چندی پس از آزمایش قابلیت News and Interests برای کاربران اینسایدر، حالا از چند هفته دیگر عرضه این ویژگی را برای کاربران عادی آغاز می‌کند. ابزار جدید ویندوز ۱۰ میانبری در نوار وظیفه یا تسکبار ویندوز به وجود می‌آورد که امکان دسترسی سریع به وضعیت آب‌وهوا، مطالعه جدیدترین اخبار، نتایج مسابقات ورزشی و قیمت سهام شرکت‌ها را فراهم می‌کند.
 
اگر از این میانبر روی یکی از خبرها کلیک کنید، صفحه مربوط به آن خبر در مرورگر دستگاه شما باز می‌شود. به‌علاوه، می‌توانید اخبار را ذخیره کنید تا بعدا آن‌ها را بخوانید. امکان اشتراک‌گذاری خبرها هم از طریق این قابلیت فراهم شده. فعلا اثری از تبلیغات در این ابزار دیده نمی‌شود که یک نکته مثبت محسوب می‌شود.
 
 
بدیهی است که می‌توانید موضوعات مورد علاقه خود را در این ابزار تعیین کنید تا مطالب مرتبط با آن‌ها برای شما نشان داده شود. به‌علاوه، می‌توانید به ویندوز بگویید که می‌خواهید مطالب از چه منبعی برای شما نمایش داده شود. مایکروسافت همچنین اجازه داده تا آیکون این ابزار را در نوار وظیفه خود تغییر دهید یا اگر تمایلی به استفاده از این ابزار ندارید، آن را به طور کامل غیرفعال کنید.
 
این شرکت می‌گوید با ارائه این قابلیت جدید چند هدف مختلف را دنبال می‌کند. اول، می‌خواهد دسترسی و یافتن اخبار باکیفیت و مورد علاقه کاربران را راحت‌تر کند. به‌علاوه، از نظر مایکروسافت مردم روزانه به طور مرتب در حال پیگیری اخبار هستند، بنابراین چرا این کار را برایشان ساده‌تر نکنند؟ افراد از طریق این پنجره می‌توانند به وضعیت آب‌وهوا هم دسترسی داشته باشند، تا همه چیز را به صورت یکجا و با هم ببینند.
 
انتشار ویژگی News and Interests طی چند هفته آینده آغاز می‌شود. مایکروسافت می‌گوید این قابلیت را با رویکرد انتشار چندمرحله‌ای به دست کاربران می‌رساند، بنابراین عرضه عمومی آن کمی طول خواهد کشید و ممکن است همه کاربران تا چند ماه دیگر به این ویژگی دسترسی پیدا نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.