تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 25, 2021
14:15 یکشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123348

سقوط آزاد ارزهای دیجیتال

 
 
قیمت ارزهای دیجیتال روندی نزولی را در طی روزهای اخیر در پیش گرفته و در این بین قیمت بیت کوین به کمتر از 50 هزار دلار رسیده است.
 
این در حالی است که از آغاز ماه مارس تاکنون، سابقه نداشته که بیت کوین به چنین قیمت پایینی برسد. به عبارتی دقیق‌تر، ارزش بیت کوین به نسبت هفته گذشته افتی 20 درصدی را تجربه کرده و در مقایسه با بالاترین قیمت خود یعنی 65 هزار دلار نیز افتی 30 درصدی داشته است.
 
سرمایه بازار این ارز دیجیتال پرطرفدار نیز به زیر یک تریلیون دلار سقوط کرده است. در این میان، ارز دیجیتال اتریوم نیز افت قیمت کمتری را به نسبت بیت کوین تجربه کرد. طبق آمار و ارقام منتشرشده، تمامی‌ارزهای دیجیتال هر کدام به نوعی با این افت قیمت مواجه شدند.
 
برای نمونه، ارز Dogecoin بعد از یک صعود محسوس در هفته‌های گذشته، بخش قابل توجهی از قیمت خود را از دست داد. ارز XPR نیز افت قیمت 35 درصدی را به نسبت هفته گذشته تجربه کرد. همچنین ارزهای دیجیتال Stellar و Polkadot در  مقایسه با یک هفته گذشته، هر کدام به ترتیب با کاهش قیمتی 35 و 25 درصدی مواجه شدند.
 
طبق پیش‌بینی مرکز Coinmarketcap، بازار ارزهای دیجیتال در جهان در روز جمعه، کاهشی 10 درصدی را به خود دید. گفته می‌شود که سیاست‌های مالیاتی جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا، اصلی‌ترین عامل در کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بوده است.
 
طبق اطلاعات منتشرشده، دولت بایدن قصد دارد تا قوانین مالیاتی جدیدی را وضع کند که نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است. با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که این افت قیمت، موقتی است و بیت کوین دوباره به روند صعودی خود بازخواهد گشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.