تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 26, 2021
8:37 دوشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123359

سه خدمت پرمراجعه ادارات قم باید الکترونیکی شود

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به خدمات فعال بر روی اپلیکیشن دولت همراه شامل ۱۴ دستگاه اجرایی و ۲۱ خدمت گفت: دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند، سه خدمت پرمراجعه خود را از طریق اپلیکیشن دولت همراه در دسترس مردم قرار دهند.
 
 جواد غلام پور در گفت و گویی اظهار داشت: با بهره‌گیری از سامانه دولت همراه، مردم می‌توانند به جای مراجعه‌ حضوری برای دریافت خدمات دولتی، هر زمان و هر جا این خدمات را درخواست کنند.
 
وی حل چالش‌های آلودگی هوا، اشتغال، حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی و ایجاد بهره‌وری، مهم‌ترین دستاوردهای دولت همراه دانست و افزود: دولت همراه یکی از ابزارهای است که منابع موجود را محور قرار می دهد.
 
دبیر کارگروه دولت الکترونیک قم تصریح کرد: این روزها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.
 
غلام پور با اشاره به ‏مصوبه‌ ستاد ملی کرونا درباره دولت الکترونیک افزود: هم اکنون خدمات فعال بر روی اپلیکیشن دولت همراه شامل ۱۴ دستگاه اجرایی و ۲۱ خدمت می باشد و دستگاهای اجرایی موظفند از طریق ستاد متبوع پیگیری کرده و سه خدمت پرتردد خود را درسامانه سکوی دولت همراه ارایه دهند.
 
وی به جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود : ارزیابی دستگاه‌ها از خرداد ماه آغاز می شود که تحقق دولت الکترونیک اولویت نخست در ارزیابی دستگاه ها به شمار می‌آید.
 
وی با اشاره به ۳۰۰ امتیاز سنجش دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: شاخص‌های سنجش توسعه دولت الکترونیک شامل ارایه خدمات در میز خدمت ۱۲۰ امتیاز، مشارکت الکترونیک شهروندان در فرآیندها ۳۰ امتیاز، استانداردسازی تارنما ۵۵ امتیاز، کیفیت واگذاری خدمات دستگاه به دفاتر ۴۵ امتیاز و احراز هویت الکترونیکی به خدمت گیرندگان ۵۰ امتیاز می‌باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.