تلفن همراه

فناوری

گوشی

April 26, 2021
12:50 دوشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123387

نوکیا روی گوشی 5G جدیدی با دوربین پنج‌گانه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی کار می‌کند


 
ظاهرا نوکیا می‌خواهد گوشی‌های ۵G جدیدی را در سال جاری میلادی وارد بازار کند. یکی از این محصولات که جایگزین نوکیا ۸.۳ ۵G می‌شود، احتمالا با دوربین اصلی پنج‌گانه از راه می‌رسد.
 
طبق گزارشی جدید، با وجود استفاده از دوربین اصلی پنج‌گانه با یک گوشی پرچمدار روبه‌رو نیستیم و نوکیا برای آن چیپ اسنپدراگون ۷۷۵ با شماره مدل SM7350 را درنظر می‌گیرد. این تراشه هنوز معرفی نشده، با این حال انتظار می‌رود جایگزین اسنپدراگون ۷۶۵G شود و پیشرفت‌های زیادی را تجربه کند.
 
گوشی ۵G جدید این کمپانی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که توسط دوربین‌های اولترا واید، تشخیص عمق، ماکرو و تله‌فوتو همراهی می‌شود تا کاربران به دوربین پنج‌گانه دسترسی پیدا کنند. احتمالا زایس اپتیک‌ها را تنظیم می‌کند و همچنین مانند نوکیا ۸.۳ ۵G، شاهد استفاده از OZO Audio در این موبایل خواهیم بود.
 
طبق گزارش اخیر، نوکیا موبایل جدیدش را به نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن +QHD مجهز می‌کند و البته رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز هم می‌رسد تا بتواند رقابت سنگینی با محصولات موجود در بازار داشته باشد.
 
ظرفیت باتری ظاهرا یکی از بخش‌هایی است که پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهد کرد. در حالی که نوکیا ۸.۳ ۵G یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، گوشی جایگزینش احتمالا با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از راه می‌رسد.
 
نوکیا احتمالا از سیستم نامگذاری قبلی خود برای این دستگاه استفاده نمی‌کند، البته این کمپانی فنلاندی اخیرا از گوشی‌های جدیدش تحت سری G ،X و C رونمایی کرده است. با توجه به چنین رویکردی، گزارش اخیر مدعی شده که محصول جدید این شرکت با نام X50 در نیمه دوم سال جاری میلادی از راه می‌رسد.
 
با توجه به فاصله احتمالی چند ماهه تا معرفی این دستگاه، انتظار می‌رود گزارش‌های بیشتری درباره آن منتشر شود تا برای مثال از مشخصات دوربین‌های مورد استفاده در آن و همچنین قیمتش اطلاع پیدا کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.