سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 26, 2021
12:57 دوشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123389

چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پرو کوالکام احتمالا در فصل سوم ۲۰۲۱ از راه می‌رسد

 
 
اواخر سال ۲۰۲۰ کوالکام از قدرتمندترین تراشه خود به نام اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، ظاهرا در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پرو معرفی می‌شود.
 
در حالی که کوالکام در گذشته برای نسخه بهبودیافته تراشه‌های پرچمدارش از پسوند پلاس استفاده می‌کرد، به نظر می‌رسد اینبار به سرعت پسوند پرو می‌رود که می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفت‌های بیشتری نسبت به قبل باشد.
 
طبق اعلام یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Digital Chat Station»، این تراشه جدید توسط شرکای کوالکام در حال آزمایش است و اولین پرچمدارهای اندرویدی مجهز به آن در فصل سوم ۲۰۲۱ از راه می‌رسند. این احتمال وجود دارد که چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پرو نسبت به نسخه استاندارد، فرکانس CPU و GPU بالاتری داشته باشد.
 
در اطلاعات اخیر به فرکانس تراشه جدید یا میزان تفاوت آن با اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره‌ای نشده، با این حال شاید تفاوت‌ها تنها محدود به فرکانس بالاتر نباشد. برای مثال چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تنها نسخه اورکلاک اسنپدراگون ۸۶۵ محسوب نمی‌شود و از وای فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ هم پشتیبانی می‌کند.

کوالکام با معرفی این تراشه به موقعیت بهتری برای رقابت با چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ دست پیدا می‌کند، البته کره‌ای‌ها می‌توانند با معرفی چیپست مجهز به پردازشگر گرافیکی AMD، چنین رقابتی را وارد مرحله جدیدی کنند.
 
در حال حاضر نمی‌دانیم کدام شرکت‌ها محصولاتشان را به چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پرو مجهز می‌کنند، با این حال انتظار می‌رود سازندگان چینی جزو اولین خریداران این تراشه جدید و البته قدرتمند باشند. بنابراین احتمالا شیائومی پرچمداری را با این چیپ تا پایان ۲۰۲۱ معرفی خواهد کرد، البته تضمینی برای آن وجود ندارد.
 
در آینده گزارش‌های بیشتری درباره این تراشه منتشر خواهد شد و احتمالا تا پیش از پایان سال جاری میلادی، شرکت‌ها از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود با این چیپست رونمایی کنند، البته شاید با گوشی‌های گیمینگ جدید شرکت‌هایی مانند ایسوس هم روبه‌رو شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.