تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

April 27, 2021
8:58 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123413

سرمایه‌گذاری 430 میلیارد دلاری اپل روی 5G

 
 
اپل سرمایه‌گذاری آمریکایی خود را به میزان ۲۰ درصد در پنج سال آینده افزایش می‌دهد و ۴۳۰ میلیارد دلار برای توسعه نسل جدید سیلیکون و نوآوری فناوری بی سیم ۵G در ۹ ایالت آمریکا اختصاص خواهد داد.
 
 این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد ۲۰ هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد می‌کند و مقر جدیدی در کارولینای شمالی خواهد ساخت.
 
سرمایه‌گذاریهای اپل طی سه سال گذشته از هدف پنج ساله ۳۵۰ میلیارد دلار که در سال ۲۰۱۸ تعیین کرده بود، فراتر رفته است اما اپل رشد هم کرده است و ارزش سهام این شرکت از آخرین برنامه سرمایه‌گذاری که در ژانویه سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود، حدود ۲۰۰ درصد ترقی کرده و اپل اکنون بیش از دو تریلیون دلار ارزش دارد. اپل اعلام کرد که بزرگترین مالیات دهنده در آمریکا بوده و ۴۵ میلیارد دلار مالیات درآمد داخلی در پنج سال گذشته پرداخت کرده است.
 
افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکا در شرایطی از سوی اپل اعلام شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برنامه‌های جدیدی را برای افزایش مالیات از سود خارجی شرکتها به منظور کمک به تامین پروژه‌های زیرساخت داخلی اعلام کرده است. اپل و سایر شرکت‌های فناوری بزرگ اعلام کرده‌اند در سال مالی گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سود در خارج از آمریکا داشته اند که آنها را به اهداف اصلی پیشنهاد اخیر رئیس جمهور آمریکا تبدیل می کند.
 
 تیم کوک، مدیر عامل اپل اعلام کرد در مقطع فعلی احیا و بازسازی، اپل تعهدات خود به نوآوری و تولید آمریکا را با سرمایه‌گذاری که که شامل ۵۰ ایالت می شود، مضاعف می کند.
 
برنامه سرمایه‌گذاری اپل شامل هزینه مستقیم در تامین کنندگان مقیم آمریکا، سرمایه‌گذاری در دیتاسنتر، مخارج سرمایه در آمریکا و سایر پروژه‌ها از جمله دهها تولید اپل تی وی پلاس در ۲۰ ایالت خواهد بود. اپل قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار در کارولینای شمالی برای ساخت یک مقر جدید و هاب مهندسی در منطقه ریسرچ تریانگل سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری حداقل سه هزار شغل جدید در یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار و سایر زمینه های پیشرفته ایجاد خواهد کرد.
 
اپل اعلام کرد در مسیر رسیدن به هدف سال ۲۰۱۸ خود برای ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در آمریکا تا سال ۲۰۲۳ قرار دارد. تعهد جدید برای اشتغال‌زایی شامل رشد تیم اپل در سن ‌دیه گو به بیش از پنج هزار کارمند تا سال ۲۰۲۶ است که ۵۰۰ درصد افزایش نسبت به هدف سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهند. اپل همچنین تیم مهندسی خود در بولدر کلرادو را به تعداد ۷۰۰ نفر تقویت کرده و صدها شغل در ماساچوست واشنگتون، آیووا و کلرادو ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود کارمندان این شرکت سال آینده به مقر جدید یک میلیارد دلاری آستین اپل منتقل شوند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اعلام کرد همچنان که رشد می کند متعهد است این اقدام را به شکل پایداری از نظر محیط زیستی انجام دهد. تمامی فعالیت‌های این شرکت در آمریکا و در سراسر جهان کربن خنثی هستند. اپل متعهد شده است زنجیره تامین این شرکت و محصولاتش تا سال ۲۰۳۰ به شکل ۱۰۰ درصد کربن خنثی شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.