امینت

تلفن همراه

April 27, 2021
11:57 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123432

اختلاف نظر قضات آمریکایی بر سر پرونده اتهام مدیر ارشد مالی هواوی

ICTna.ir – دو قاضی آمریکایی بر سر به اشتراک گذاشتن اسناد پرونده اتهام منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی به گمراه کردن بانک HSBC آمریکا دو رویکرد مختلف را در پیش گرفتند.
 
Thumbnail image for Meng Wanzhou Last Trial.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یک قاضی آمریکایی گفته است که هواوی به دلیل به اشتراک گذاشتن یکسری مدارک با مدیر ارشد مالی خود از دستور دادگاه تخطی نکرده و در تلاش است تا با استفده از آنها از پرونده استرداد مدیرش از کانادا به آمریکا دفاع کند.
 
اما از سوی دیگر آن دانلی، یک قاضی منطقه‌ای آمریکا به وکلای هواوی هشدار داده است: مراقب پرونده‌های خود باشید.
 
در همین زمینه، بعد از اینکه دادستان‌ها هواوی را متهم کردند که اسناد دولتی ارایه شده در دادگاه منگ وانژو را به اشتراک گذاشته‌اند، وکلای شرکت چینی هواوی به دادگاهی در نیویورک احضار شدند.
 
هواوی و منگ به کلاهبرداری بانکی و دیگر جرایم متهم شده‌اند تا حدی که روابط بین آمریکا، چین و کانادا را دچار تنش کرده است و منگ به درخواست آمریکا در دسامبر 2018 دستگیر شد.
 
آخرین اختلاف‌های میان طرفین ناشی از دو نامه است. هواوی در ماه فوریه نامه‌ای 10 صفحه‌ای را به دادگاه بروکلین ارسال کرد که می‌گوید افشاگری‌های اخیر توسط دولت، اتهامات کلاهبرداری در این پرونده را تضعیف می‌کند.
 
منگ 49 ساله، به درخواست ایالات متحده به گمراه کردن بانک HSBC درمورد کسب و کار هواوی در ایران و در نتیجه نقض مقررات تحریم از سوی این بانک علیه ایران متهم شده است.
 
 او از زمان دستگیری‌اش در فرودگاه بین‌المللی ونکوور در دسامبر 2018 تاکنون در بازداشت خانگی به سر می‌برد.
 
 وکلای منگ به دنبال انتشار اسناد بیشتری از بانک HSBC هستند و ادعا می‌کنند که اتهامات علیه او براساس اظهاراتش در سال 2013 به یکی از مدیران ارشد HSBC بوده است.
 
 آنها مدعی هستند که یک نسخه ناقص از اظهارات او در یک ارایه توسط مقامات آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته تا درخواست استرداد او را مطرح کنند و از سوی دیگر بانک HSBC را مجبور کرده تا اسناد حاوی جزئیات بیشتری از محتوای آن جلسه ارایه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.