تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2021
12:26 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123438

«توان آفرین»، سامانه‌ای برای اعطای تسهیلات اکوسیستم نوآوری

سامانه وام وجوه اداره شده (توان‌آفرین) با هدف حمایت هوشمند از کسب‌وکارهای نوپا و اکوسیستم نوآوری رونمایی شد.
 
«امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از سامانه وام وجوه اداره شده (توان‌آفرین) وزارت ارتباطات گفت: تامین منابع  مالی در حوزه نوآوری، کمک به مکانیزم‌هایی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه است. در این مدل از تامین مالی، به جای این‌که نهادی باشیم که تسهیلات در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار دهد، ترجیح دادیم صندوق‌های جسورانه این کار را انجام دهند و ما رقیب بخش خصوصی نشویم.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: سعی کردیم با کمک به این بخش کاری کنیم که ریسک‌های سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند، به این معنی که اگر صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، روی یک استارت‌آپ سرمایه‌گذاری‌ کند، بخشی از سرمایه‌گذاری در قالب وام‌های ارزان قیمت با بهره پایین و دارای تنفس از سوی وزارت ارتباطات در اختیار صندوق جسورانه قرار می‌گیرد تا ریسک کار آن‌ها را کاهش دهد.
 
وی با بیان این‌که این‌ها راهبردهایی بوده که سعی کردیم در دبیرخانه وام وجوه اداره شده به آن‌ها پایبند باشیم، خاطرنشان‌کرد: سامانه توان آفرین که امروز رونمایی شد، امکان درج درخواست برای دریافت تسهیلات را فراهم می‌کند، همچنین می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی تسهیل‌گر در کنار متقاضیان باشد و به آنان کمک کند تا بهترین مدل همکاری که برای‌شان کارآمد است را انتخاب کنند.
 
ناظمی تاکید کرد: ویژگی بعدی این سامانه امکان پیگیری فرایند است، فرد متقاضی این امکان را دارد تا ببیند در کدام مرحله دریافت درخواست خود قرار دارد و در هر مرحله چه اتفاقی رخ داده است، همچنین می‌تواند برآوردی از زمان دریافت وام داشته باشد؛ این ویژگی‌ها در سامانه‌های قبلی وجود نداشت یا به شکل ضعیف‌تری فعال بود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که این سامانه پاسخ‌گوی بخشی از مطالباتی باشد که مورد انتظار شرکت‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.
 
به گزارش ایرنا، سامانه ملی ایران نوآفرین سامانه‌ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور است تا امکان رشد و شکوفایی در این حوزه را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات مورد نیاز ذی‌نفعان اصلی این حوزه و یکپارچه‌سازی آن‌ها را فراهم آورد.
 
اکنون سامانه جامع توان آفرین رونمایی شده، سامانه‌ای جامع که به‌منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره برای حمایت حداکثری از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.