تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2021
12:45 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123444

پنج راهکار برای کسب درآمد بیشتر فروشگاه‌ها

WhatsApp Image 2021-04-27 at 14.38.22.jpeg
کسب‌وکارها در حال حاضر سعی می‌کنند تا با اعمال تغییرات بسیار، خود را با شرایط جدیدی که پس از شیوع کرونا به وجود آمد سازگار کنند. این تغییرات به خصوص برای کسب‌وکارهای خرده‌فروشی حجم بیشتری را در بر می‌گیرد چرا که این نوع از کسب‌وکارها حالا با رقیب قدرتمندی مثل فروشگاه‌های آنلاین مواجه هستند. 
شرایط جدید در یک سال اخیر موجب شده تا مصرف‌کنندگان بیشتر از قبل به خرید آنلاین روی بیاورند و نیازهای خود را از این راه تامین کنند. هر چند که خرده‌فروشی‌های بسیاری هم با مدل‌های تجاری جدید (مثل شراکت در فروش) در حال همکاری با فروشگاه‌های آنلاین هستند اما هنوز هم خریدهای حضوری سهم بیشتری دارد و فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها به حیات خود ادامه می‌دهند. 
حضور یک رقیب قدرتمند مثل فروشگاه‌های آنلاین باعث شده تا کسب‌وکارهای خرده‌فروشی بیش از پیش به تجهیز و استفاده از فناوری‌های جدید نیاز پیدا کنند. در واقع با تجهیز خرده‌فروشی‌ها به فناوری‌های جدید آنها می‌توانند با ارائه خدمات نوین تجربه‌ خریدی راحت و دلچسب را برای مشتریان خود فراهم کنند و در پایان از سود بیشتری بهره ببرند.
مثلا در زمان انتخاب کالا، مصرف‌کننده با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند با چند کلیک به سادگی کاتولوگ محصول و تمامی ویژگی‌های آن را بخواند و بین چند مدل مقایسه کند. خرده‌فروشی‌ها هم می‌توانند به کمک دستگاه‌های دیجیتال تجربه‌ مشابه‌ای را ارائه کنند و با نصب نمایشگرهای لمسی تجاری امکان مشاهده و مقایسه را برای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر کنند. 
در واقع نمایشگرها و ابزارهای دیجیتال کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای خرده‌فروشی در رقابت با فروشگاه‌های آنلاین جا نمانند و آنها هم بتوانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب را به مشتریان خود ارائه کنند.
در ادامه این مطلب مروری داشته‌ایم بر راهکارها و راه‌حل‌هایی که کسب‌وکارهای خرده‌فروشی به کمک آنها می‌توانند تجربه جذابی از خرید را ارائه کنند.
 
شخصی‌سازی خرید
تعامل نزدیک مشتری با محصول یکی از اولین نکاتی است که می‌تواند در تصمیم‌گیری مشتری اثر بگذارد. در این میان حضور یک نمایشگر کوچک در کنار قفسه محصولات که بتواند مشخصات اصلی محصول را در اختیار مشتری بگذارد و مصرف‌کننده بتواند به راحتی در آن جستجو کند، تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.
مثلا نمایشگرهای سری QBR از سری نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ که با ابعاد مناسب و قابلیت‌های پیشرفته طراحی شده، یکی از گزینه‌های مناسب کسب‌وکارها خواهد بود. نمایشگرهای سری QBR در ابعاد ۱۳ تا ۲۴ اینچ طراحی شده و با امکان لمس تعاملی امکان ارتباط میان کارکنان و مشتریان را برقرار می‌کند. 
کیفیت تصویر بالا با وضوح فو‌ل Full HD، روشنایی ۲۵۰ نیت، کارکرد ۱۶ ساعته در هفت‌ روز هفته، پنل ضد تابش، اتصال بی‌سیم به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، بدنه مقاوم در برابر گرد‌ و غبار و نمایش اطلاعات در دو حالت افقی و عمودی از جمله قابلیت‌های سری QBR از نمایشگرهای تجاری سامسونگ است. مجموع این قابلیت‌ها از نمایشگرهای سری QBR محصولی ساخته که می‌تواند تجربه‌ خریدی هوشمندانه را به مشتریان ارائه دهد.  
 
ارائه جذاب
یکی دیگر از نکاتی که کسب‌وکارهای خرده‌فروشی باید به آن توجه کنند معرفی و تبلیغ محصولات و کالاها به شکل جذاب و خلاقانه است. نمایش محتواهای آماده شده با تمامی جزئیات و رنگ‌های طبیعی و زنده یکی از مهم‌ترین موضوعات در این رابطه است. به همین دلیل لازم است تا کسب‌وکارها در زمان انتخاب نمایشگر به کیفیت و وضوح تصویر آن توجه کنند. 
به طور مثال نمایشگرهای سری 8k QLED سامسونگ با اتکا به کنتراست بالا و نمایش‌ طبیعی رنگ‌ها هر آنچه طراحان و صاحبان کسب‌وکارها می‌خواهند را با تمامی جزئیات تصویر نمایش می‌دهد. این نمایشگرها از قابلیت AI upscaling بهره می‌برند که می‌تواند محتواهای Full HD و 4K را به کیفیت 8K ارتقا دهد. 
 
نمایشگرهای تعاملی
در دوران شیوع کرونا بیشتر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند تا به جای ارتباط رو در رو با کارکنان فروشگاه‌ها از روش‌های کم ریسک‌تری برای تعامل و ارتباط استفاده کنند. کسب‌وکارهای خرده‌فروشی برای توجه به این دغدغه مشتریان می‌توانند از نمایشگرهای تعاملی و لمسی استفاده کنند و از این طریق مشخصات کالاها و موجودی فروشگاه خود را به اطلاع آنها برسانند. نمایشگرهای لمسی 4K یکی دیگر از سری نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ هستند که می‌توانند به راحتی اطلاعات لازم را در اختیار مراجعه‌کنندگان فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها برسانند. 
 
اهمیت نمایشگرهای بیرونی 
داشتن نمایشگرهایی که در فضای خارج از فروشگاه محصولات و کالاها را به نمایش بگذارد، به اندازه فضای داخل اهمیت دارد. نمایشگری که بتواند تصویر کالاها را با وضوح و روشنایی بالا نمایش دهد می‌تواند در تصمیم مشتریان برای ورود به فروشگاه و خرید تاثیر بگذارد. سری outdoor یکی از اعضای خانواده نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ به شمار می‌رود که به طور ویژه برای نمایش تبلیغات در فضاهای عمومی مانند خیابان‌ها، پیاده‌روها و… طراحی و عرضه شده است. این نمایشگرها با قابلیت‌هایی همچون بدنه مقاوم، کارکرد ۲۴ ساعته و روشنایی بالای صفحه نمایش تمامی چالش‌های حوزه تبلیغات محیطی را رفع و رجوع کرده‌اند.
 
نرم‌افزار هوشمند
برای کنترل و مدیریت نمایشگرهای دیجیتال به یک نرم‌افزار مدیریت محتوا نیاز است تا صاحبان کسب‌وکار بتوانند با کمترین هزینه چندین نمایشگر در شعب متعدد را مدیریت کنند.  
نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ برای مدیریت محتوا از راهکارهای قدرتمند MagicINFO بهره می‌برند که به کاربران امکان می دهد تا به راحتی همه محتواها و تبلیغات خود را از یک مکان متمرکز مدیریت کنند. این افزایش انعطاف پذیری به مشاغل اجازه می‌دهد تا تبلیغات و محتواها را به سرعت و به آسانی به‌روز کنند. به این ترتیب مصرف‌کننده به سرعت در روند تغییرات قرار می‌گیرد و خطر کاهش روند فروش‌ از بین می‌رود. این نرم‌افزار به کمک یک ماژول هوش مصنوعی اطلاعات و داده‌های به‌روز و هوشمند را از نحوه رفتار خریداران و مصرف‌کنندگان در اختیار مدیران فروشگاه‌ها می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.