تلفن همراه

گوشی

April 27, 2021
17:03 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123458

ماشین های برقی هواوی از راه رسید!

هواوی، شرکت مخابرات چینی و از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های هوشمند در جهان، از اولین ماشین خود در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. این ماشین که نامش SF5 است با همکاری یک خودروساز نوپای چینی-آمریکایی به نام سِرِس (SERES) ساخته شده و پیش‌فروش آن در فروشگاه‌های هواوی در چین آغاز شده است.
 
SF5 یک شاسی‌بلند هیبرید-الکتریکی است. باتری ماشین توسط یک موتور ۱/۵ لیتری بنزینی شارژ می‌شود و ماشین با یک باک پر می‌تواند تا هزار کیلومتر حرکت کند. بدون استفاده از موتور بنزینی، حداکثر مسافتی که این شاسی‌بلند حرکت می‌کند ۱۸۰ کیلومتر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۳/۵ ثانیه است.
 
_118214168_seres-huawei-select-sf5-interior-trim-white.jpg
 
ماشین تنها در چهار رنگ بدنه و با چهار رنگ تودوزی فروخته می‌شود و صندلی‌هایش گرم‌کن، کولر و قابلیت ماساژ دارد. SF5 همچنین به سیستم خودران در سطح ۲ مجهز است که می‌تواند ماشین را در ترافیک کنترل کند.
 
 
_118214170_seres-huawei-select-sf5-offline-store.jpg
 
هواوی همچنین این ماشین را به سیستم عامل جدید خود مجهز کرده که نامش های‌کار (HiCar) است و به رانندگان این امکان را می‌دهد تا از راه دور و با فرمان‌های صوتی بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کنند.
 
قیمت پایه ماشین هواوی ۲۱۶ هزار و ۸۰۰ یوان معادل حدود ۳۳ هزار دلار است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حدود ۱۵۰ دلار برای خرید ماشین ثبت نام کنند.
 
پس از تحریم هواوی توسط آمریکا، درآمد این شرکت به شدت کاهش یافته و هواوی به دنبال راه‌های تازه برای کسب درآمد است. ماشین و نرم‌افزارهای مدیریت خودرو از جمله محصولاتی است که هواوی امیدوار است با رونق بازار خودرو در چین بتواند از فروش آن سود خوبی کسب کند.
 
دیگر تولیدکنندگان تلفن همراه هم به گرفتن سهمی از بازار خودرو علاقه نشان داده‌اند. شیائومی، سازنده تلفن‌های هوشمند اعلام کرده که با سرمایه‌گذاری ده میلیاردی قصد دارد به بازار خودروهای الکتریکی وارد شود و گفته می‌شود اپل، سازنده تلفن‌های همراه آیفون هم در حال ساخت یک ماشین الکتریکی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.