سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 28, 2021
13:38 چهارشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123494

مک بوک‌های مجهز به پردازنده قدرتمند M2 اپل اواخر سال عرضه می‌شوند

 
 
اپل در سال گذشته از پردازنده قدرتمند M1 در نسل جدید دستگاه‌های خود استفاده کرد. تراشه‌ای اختصاصی که توانست عملکرد قوی‌تر و قدرت پردازشی بالاتری را به نسبت تراشه‌های ابنتل، برای دستگاه‌های مک اپل به ارمغان آورد.
 
حال به نظر می‌رسد که نسل دوم این پردازنده آماده رونمایی و تولید است. طبق اطلاعات وب‌سایت Nikkei Asia، فرآیند تولید پردازنده M2 از ماه جاری میلادی آغاز شده و احتمالا در ماه ژوئیه به دست اپل خواهد رسید.
 
بدین ترتیب، می‌توان انتظار داشت که مک‌های جدید مجهز به این پردازنده در نیمه دوم سال 2021 میلادی وارد بازار شوند. طبق روال سال قبل، مدل‌های جدید مک بوک پر و مک بوک ایر جزو اولین کاندیداها برای دریافت این پردازنده هستند.
 
این وب‌سایت همچنین اعلام کرد که M2 در دستگاه‌های دیگر اپل همانند آیپد نیز استفاده خواهد شد. البته هنوز نام دقیق این تراشه از سوی اپل اعلام نشده، اما این وب‌سایت آن را M2 نامیده است. در این میان، برخی منابع خبری نیز از این تراشه تحت عنوان M1X یاد کرده‌اند.
 
مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز اخیرا مدعی شد که پردازنده جدید اپل به 6، 12 و یا 8 هسته پردازشی با کارایی بالا مجهز خواهد بود. این در حالی است که در M1 از 4 هسته با کارایی بالا استفاده شده بود. اگر ادعاهای گورمن درست باشد، می‌توان انتظار داشت که محصول جدید اپل، با توان پردازشی بسیار بالاتری نسبت به مدل قبلی خود عرضه خواهد شد.
 
اگر این اطلاعات درست باشد، شاید در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2021 که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، شاهد رونمایی از مک بوک‌های ارتقایافته و مجهز به این تراشه اپل باشیم. درحال حاضر، محتمل‌ترین گزینه برای جا دادن تراشه M2 در خود، مک بوک پرو 13 است که اخیرا شایعات و خبرهای زیادی در خصوص اعمال تغییراتی جدید در این محصول به گوش رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.