سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 28, 2021
14:40 چهارشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123501

احتمال توقف تولید تلویزیون‌ های سامسونگ در صورت تداوم کمبود تراشه

 
 
محصول دیگری که با کمبود تراشه‌ در بخش تولید با مشکل مواجه خواهد شد، تلویزیون‌ هوشمند است. سامسونگ هشدار داده که در صورت بهبود نیافتن وضعیت، تولید تلویزیون ممکن نخواهد بود.
 
همه‌ی ما می‌دانیم کمبود تراشه روی تولید سخت‌افزار و لوازم جانبی کامپیوتر، تلفن‌ همراه، کنسول‌ بازی تأثیر مخربی دارد. کمبود تراشه همچنین بر تولید در صنایع دیگر مانند وسایل نقلیه و لوازم الکترونیکی خانگی، از جمله تلویزیون‌ هوشمند تأثیر خواهد گذاشت.
 
به‌ گزارش Techspot، هان جونگ هی، رئیس واحد صفحه‌نمایش سامسونگ، در گفتگو با خبرنگاران هشدار داد: «به‌طور‌ کلی صنعت با کمبود شدید تراشه روبرو است و اگر مشکلات ادامه یابد، ممکن است شرکت قادر به تولید تلویزیون نباشد. ما همه‌ی تلاش خود را برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی انجام می‌دهیم.»
 
طبق ادعای منابع، هان به‌تازگی برای دیدار با مدیاتک (MediaTek) و نواتک (Novatek)، تولیدکنندگان بزرگ تراشه که اجزایی مانند مدار مجتمع برای تلویزیون‌های سامسونگ تولید می‌کنند، به تایوان سفر کرد. وی در این دیدار گفت: «موجودی این قطعات، حداقل برای سال ۲۰۲۱ کافی است؛ اما بر اساس گزارش‌ها، این اوضاع تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و با این تفاسیر، سامسونگ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد.»
 
هان جونگ هی می‌گوید با وجود کمبود تراشه، تولید تلویزیون ۱۴۶ اینچی Micro LED سامسونگ به‌طور کامل انجام شده است و خط تولید پس از رونمایی نسخه‌ی ۱۱۰ اینچی، در ماه دسامبر گسترش خواهد یافت. این تلویزیون در اندازه‌های ۷۰ و ۸۰ اینچ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 
سامسونگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد از بازار تلویزیون‌ هوشمند را در دست داشت و ال‌جی با در اختیار داشتن ۱۲٫۲ درصد، در جایگاه دوم قرار گرفت که سهم درآمد آن نزدیک به ۳۱ درصد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.