اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل

گوشی

April 28, 2021
14:44 چهارشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123502

واتس‌اپ قابلیت انتقال تاریخچه چت از اندروید به آیفون را آزمایش می‌کند

 
تصویری از آپدیت بتای اندروید ۲.۲۱.۹.۷ از عرضه قابلیتی خبر می‌دهد که احتمالا امکان انتقال تاریخچه چت را فراهم می‌کند. واتس‌اپ چندی قبل آزمایش انتقال چت‌ها از iOS به اندروید را آغاز کرده بود و حالا ظاهرا دست به آزمایش نسخه اندروید زده است.
 
به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، نسخه بتای واتس‌اپ اندروید نشان می‌دهد که این شرکت مشغول آزمایش قابلیت انتقال سابقه چت‌هاست. در حال حاضر ابزارهایی وجود دارند که ارائه این قابلیت را ادعا می‌کنند، ولی واتس‌اپ می‌گوید این ابزارها ناقض شرایط و ضوابط استفاده از این پیام‌رسان هستند. از این رو، حالا خود واتس‌اپ دست به کار شده تا رسما امکان انتقال سابقه چت را فراهم کند.
 
در حال حاضر مشخص نیست که واتس‌اپ از چه روشی برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده خواهد کرد، ولی احتمال دارد گوگل درایو نقش یک واسط موقتی را ایفا کند تا اطلاعات از دستگاه اول به دستگاه دوم منتقل شود. همان طور که گفتیم قرار است قابلیتی برای انتقال چت‌ها از iOS به اندروید در دسترس قرار بگیرد، بنابراین طبیعی است که انتقال چت‌ها از اندروید به iOS نیز ممکن شود.
 
 
اواخر سال ۲۰۲۰ در شایعه‌ای احتمال داده شده بود که واتس‌اپ هم مثل تلگرام قابلیتی برای همگام‌سازی چت‌ها بین پلتفرم‌های مختلف ارائه کند. این شرکت احتمالا این ویژگی را در دو حالت توسعه می‌دهد. حالت اول امکان استفاده از واتس‌اپ در چهار دستگاه مختلف را فراهم می‌کند، البته این عدد ممکن است تغییر کند. حالت دوم اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال اینترنت در موبایلی که اکانت شما به آن وصل شده است، از نسخه تحت وب استفاده کنید.
 
کاربران فعلی واتس‌اپ در صورت تغییر پلتفرم و مهاجرت از اندروید به iOS یا بالعکس نمی‌توانند سابقه چت‌های خود را روی دستگاه جدید منتقل کنند، چون بکاپ چت‌ها در اندروید روی گوگل درایو و در iOS روی آیکلود اپل ذخیره می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.