5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

April 29, 2021
9:20 پنجشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123510

اپراتور Verizon راه‌اندازی شبکه ۵G باند C خود را آغاز می‌کند

 
اپراتور Verizon آمریکا قصد دارد با راه‌اندازی شبکه ۵G خود را در باند C جهت افزایش تعداد مشتریان خود راه‌اندازی نماید.
 
افزایش مشترکین، هدف اصلی اپراتور Verizon
با توجه به هزینه ای که این اپراتور برای طیف مورد نظر پرداخت کرده است، احتمالاً به‌خاطر همین هزینه‌کرد، از راه‌اندازی شبکه ۵G در باند C عقب‌نشینی نمی‌کند. اپراتور Verizon بیشترین هزینه را در حراج باند C مربوط به ایالات متحده آمریکا را انجام داده‌است که سرانجام در ماه فوریه به پایان رسید و ۵۲٫۹ میلیارد دلار از جمله هزینه های پاکسازی برای مقدار زیادی از فرکانس ها را نیز شامل می‌گردد. این اپراتور به طور متوسط ۱۶۱ مگاهرتز در سراسر این کشور در اختیار دارد. اولین بخش از این طیف تا پایان سال جاری پاک نخواهد شد، اما Verizon مشتاق است که با استفاده از سرویس ۵G Ultrawideband مبتنی بر باند C خود برای ۱۰۰ میلیون نفر در مارس سال آینده، فعالیت خود را آغاز کند. این شرکت قصد دارد در ۴۶ بازار در سه ماهه‌ی نخست آغاز به کار کند، در حالی که طی سال‌های بعدی با افزایش پوشش ۱۷۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳، در یک نقطه زمانی نامشخص پس از سال ۲۰۲۴، زمانی که قرار است طیف باقیمانده آن پاک شود، تعداد مشتریک را  به عدد ۲۵۰ میلیون نفر نیز برساند.
 
امضای قرار داد با دو MVNO جهت تسریع راه‌اندازی ۵G
راه‌اندازی این شبکه مستلزم تجهیزات شبکه جدید است که شامل BBU، رادیو، و آنتن‌ بر روی دکل‌های موجود است و اخیراً با بستن قرارداد با دو عضو ارائه دهنده دکل‌های مخابراتی موجود خود قصد تسریع این روند را دارد. هفته گذشته، این تلکو گزارش داد که توافقاتی را با Crown Castle و SBA Communications منعقد کرده است تا “بهبود فرآیند از جمله استاندارد کردن و کاهش فرم ها و به حداقل رساندن بررسی های حقوقی، به تیم های مهندسی Verizon اجازه می دهد تا استقرار تجهیزات باند C را تسریع کند. هر دو توافق نامه همچنین شرایط اجاره مکان مربوط به دکل‌های موجود برای کیت باند C را مشخص کرده است.
 
اپراتور Verizon تجهیزات باند C خود را از دو اپراتور سامسونگ و اریکسون تأمین می‌کند.
اپراتور Verizon  شروع به استقرار تجهیزات RAN از وندورهای اریکسون و سامسونگ کرده است تا بتواند از طیف باند C که اخیراً خریداری شده استفاده کند. این کیت شامل محصول رادیوی یکپارچه با آنتن (AIR) با تکنولوژی massive MIMO وندور اریکسون، و نیز رادیوهای massive MIMO وندور سامسونگ با RAN کاملاً مجازی‌شده (vRAN) است. مدیران هر دو شرکت اریکسون و سامسونگ نظرات معمول خود را در رابطه با افتخار حمایت از اپراتور Verizon برای راه‌اندازی شبکه‌ی ۵G  را به اشتراک گذاشتند، که در عین‌حال منجر به افزایش میزات تجهیزات و نیز توانایی‌های در زمینه‌ی شبکه‌های ۵G خواهد گردید. کایل مالادی، مدیر ارشد این تلکو، گفت: “ما با همکاری شرکای تجهیزات خود به سرعت در حال حرکت هستیم تا به محض پاک شدن این طیف باند C، همه کارهای لازم برای راه‌اندازی را انجام داده‌باشیم..”
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.