اپلیکیشن

تلفن همراه

April 29, 2021
9:58 پنجشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123521

۷ اپلیکیشن محبوب برای ویرایش عکس با گوشی

 
 
اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند، به محض ثبت عکس با دوربین گوشی، فورا و بدون آنکه فیلتر یا تغییری را روی این عکس‌ها اعمال کند، آن را با دوستان خود یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.
 
بدین معنی که خود و عکس ثبت‌شده را از قابلیت‌های پیشرفته ویرایش تصاویر در اپلیکیشن‌های امروزی محروم می‌کنند. درواقع، اگر این کاربران کمی‌صبر و حوصله بیشتری را به خرج دهند، می‌توانند عکس‌های جذاب‌تر و تاثیرگذارتری را با کمک قابلیت‌های نرم‌افزاری و امکانات موجود در اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر خلق کنند. از این رو، در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هفت نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس.
 
گوگل فوتوز- Google Photos
به گوگل فوتوز باید به چیزی فراتر از محلی برای ذخیره و بکاپ‌گیری خودکار از تصاویر نگاه کرد. جدای از قابلیت‌های سرچ و حافظه در دسترس آن، این اپلیکشن می‌تواند نقش یک ابزار ویرایش عکس را به خوبی ایفا کند.
 
با گوگل فوتوز می‌توان عکس‌های را برش یا اندازه آن‌ها را تغییر داد، میزان روشنایی، کنتراست و رنگ را تنظیم و سایه‌ها را در عکس‌ها تقویت کرد.
 
این برنامه همچنین به انواع فیلترها و قابلیت‌های متعدد مبتنی بر الگوریتم‌های گوگل مجهز شده که کاربر می‌تواند با کمک آن‌ها، تغییراتی اساسی را در ظاهر عکس‌های خود اعمال کند. برای نمونه می‌توان بک‌گراند عکس را مات کند، میزان روشنایی و تاریکی آسمان را کم و زیاد کند و مواردی از این دست که همگی در کنار هم، دست کاربر را برای تبدیل یک عکس معمولی به یک عکس مخاطب‌پسند باز می‌گذارند.

 
اپل فوتوز- Apple Photos
اپلیکیشن فوتوز که در سیستم عامل آی او اس تعبیه شده، در زمینه ویرایش عکس، فراتر از آنچه تصور می‌کنید، عمل می‌کند. با ورود به بخش ویرایش این اپلیکیشن، اولین گزینه‌ای که مشاهده خواهید کرد، Auto Enhance است که فیلترهایی را به صورت هوشمند انتخاب و روی تصاویر اعمال می‌کند.
 
سپس کاربران می‌توان به صورت دستی، میزان نوردهی، سایه‌ها،‌هایلایت‌ها و غیره را تغییر دهد. همچنین اپل فوتوز به قابلیت کاربردی حذف نویز نیز مجهز شده که می‌توان عکس را به اصطلاح پولیش کند. ابزارهایی نیز برای برش و تغییر اندازه عکس در این اپلیکیشن جای داده شده است.
 
از دیگر ویژگی‌های اپل فوتوز می‌توان به فیلترهای متنوع اشاره کرد که می‌توانند نمای کلی عکس را تغییر دهند.

 
اسنپ‌سید – Snapseed
رابط مینیمال و یک‌دست این اپلیکیشن، انواع ابزارها و قابلیت‌های ویرایش عکس را در خود جای داده است. بعد از ورود به این اپلیکیشن، با گزینه‌های مختلفی برای مدیریت روشنایی، کنتراست، تعادل نور سفید، میزان نوردهی، رنگ و غیره مواجه خواهید شد.
 
همچنین ابزارهای ساده‌ای برای برش یا تغییر پرسپکتیو عکس نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است. ویژگی جالب اسنپ‌سید اینجاست که به برخی از قابلیت‌ها و ابزارها مجهز شده که تنها در اپلیکیشن‌های دسکتاپ مشاهده می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توان بسیار حرفه‌ای‌تر، عکس‌ها را ویرایش کرد.
 
 
پیکسلر – Pixlr
یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس، پیکسلر نام دارد که گزینه‌های مختلفی را برای اعمال تغییرات در عکس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این اپلیکیشن می‌توان تغییراتی چون اضافه کردن برچسب‌های متنی در بالای تصاویر یا رنگ‌آمیزی آسمان و تعویض آن با چیز دیگر و غیره را روی عکس‌ها پیاده کرد.
 
با وجود ابزارهای پیشرفته‌ای که این اپلیکیشن از آن‌ها بهره می‌برد، اما فضای کار با پیکسلر بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است. با کمک این برنامه می‌توان تصاویر را پیکسل‌بندی کرد، آن‌ها را چرخاند، برش داد، نور قرمز را از چشم حذف کرد و انواع مختلف فیلتر را روی تصاویر اعمال کرد.

 
افترلایت – Afterlight
اگر چند دقیقه برای کار کردن با افترلایت زمان بگذارید، قطعا از این اپلیکیشن به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های برای ویرایش تصاویر یاد خواهید کرد. برنامه‌ای با طراحی مینیمالیست و حرفه‌ای که با مجموعه کاملی از قابلیت‌ها، ابزارها و فیلترهای گوناگون همراه شده است.
 
با افترلایت می‌توانید نمای بهتری را به عکس‌های خود ببخشید. این اپلیکیشن در قسمت پایینی رابط خود از پنج آیکون بهره می‌برد که هر کدام به ویژگی‌ها و امکاناتی مجهز شده‌اند. با این اپلیکیشن می‌توان رنگ‌ها را تغییر داد، به عکس متن اضافه کرد، افکت‌های مختلف افزود و یا نور و روشنایی عکس را تغییر داد. این برنامه حتی از لایه‌های عکس نیز پشتیبانی می‌کند که نشان از پیشرفته بودن آن دارد.

 
لایت‌روم – Lightroom
برای استفاده از اپلیکیشن خارق‌الاده لایت‌روم، نیازی به داشتن اشتراک در سرویس Adobe Creative Cloud نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی آن را روی موبایل خود نصب کنید. لایت‌روم، اپلیکیشنی قدرتمند در زمینه ویرایش تصاویر به حساب می‌آید که قادر است امکان کنترل دقیق و اعمال تغییرات عمیق روی تصاویر را برای کاربران فراهم آورد.
 
این اپلیکیشن مجموعه از ابزارهای کاربردی چون برش، چرخش، نوردهی، کنتراست، سایه‌ها، تعادل نور سفید، اشباع رنگ، شارپ شدن، مات شدن و غیره را برای ویرایش تصاویر به شیوه مدنظر ارائه می‌دهد.

 
VSCO
یکی از قدیمی‌ترین و البته پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویرف VSCO نام دارد. با این برنامه، لذت کار با ابزارهای پیشرفته و حرفه‌ای برای اعمال تغییرات روی تصاویر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. فیلترهای متعدد، قابلیت‌های تغییر رنگ، تنظیم کنتراست و نوردهی از جمله امکاناتی است که برای تبدیل یک عکس خام به عکسی با نمایی جدید و متفاوت در این برنامه در دسترس کاربران قرار گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.