تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 29, 2021
10:12 پنجشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123527

دو شرکت رمزارز در فهرست ۱۰۰ کسب‌و‌کار تأثیرگذار ۲۰۲۱ مجله‌ی تایم

 
 
نام دیجیتال کارنسی گروپ و کوین بیس، دو مؤسسه‌ی فعال در حوزه‌‌ی رمزارز، در اولین فهرست ۱۰۰ شرکت برتر تأثیرگذار مجله‌ی تایم ذکر شده و مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
 
 
به گزارش کوین‌تلگراف، مجله‌ی تایم با قرار دادن Digital Currency Group و Coinbase در فهرست صد شرکت برتر تأثیرگذار (TIME100)، رمزارزها را در صدر توجه‌ها قرار داده است.
 
فهرست «۱۰۰ شرکت برتر» که در روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت منتشر شد، به اثرگذاری دو غول رمزارزها در ۱۲ ماه گذشته تأکید کرد. این فهرست شامل پنج دسته‌ی مختلف پیشروها، رهبرها، نوآورها، تایتان‌ها و اخلال‌گران یا شرکت‌های تکنولوژی است که تغییرات اساسی  در این حوزه ایجاد کرده‌اند‌. از این لینک می‌توانید فهرست TIME100 را مشاهده کنید.
 
دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) همراه نام‌های بزرگی چون تسلا، هواوی، شاپیفای و کلاب‌هاوس، در فهرست اخلال‌گران قرار گرفته‌اند. تایم در مورد DCG می‌گوید این مؤسسه از طریق شرکت‌های تابعه‌ی خود یعنی مدیریت سرمایه‌ی گری‌اسکیل و وب‌سایت کوین‌دسک به «شفاف‌سازی رمزارز برای سرمایه‌گذاران» پرداخته است. اکنون گریل‌اسکیل ۴۵٫۵ میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت دارد:
 
در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، صندوق تراست بیت کوین گری‌اسکیل، اولین محصول مالی با پشتوانه‌ای تماماً ارز دیجیتال بود و با گزارش به کمیته‌ی بورس و اوراق بهادار آمریکا، تراست (و در نتیجه بلاک‌چین) را به سرمایه‌گذاران با پتانسیل بیشتر عرضه می‌کرد.
 
در همین حال که گری‌اسکیل عملکردی خارق‌العاده  در سال‌های گذشته نشان داده است، شرکت مادر آن یعنی DGC در همکاری با مجله‌ی تایم مجموعه‌ای از ویدیوهای آموزشی در مورد رمزارزها را منتشر خواهد کرد. تایم همچنین پرداخت با بیت کوین را خواهد پذیرفت و این رمزارز را به‌ صورت مالی خود اضافه خواهد کرد.
 
از طرفی دیگر، کوین‌بیس در زیرمجموعه‌ی تایتان همراه غول‌هایی چون فیسبوک، گوگل، علی‌بابا، والمارت و آمازون قرار گرفته است. کوین بیس که یک صرافی رمزارز آمریکایی است، با قرار گرفتن در فهرست بورس نزدک در ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل)، «از اعتبار رمزارزها پشتیبانی کرده است.» این صرافی تنها در اولین فصل مالی امسال به اندازه‌ی تمام ۲۰۲۰ سود کسب کرده که این عدد، ۱٫۸ میلیارد دلار در فصل اول در مقابل ۱٫۲ میلیارد دلار تمام ۲۰۲۰ بوده است:
 
امسال، سالی عظیم برای رمزارزها بوده است؛ اما هیچ چیز به اندازه‌ی عرضه‌ی سهام کوین‌بیس در بورس نزدک مهم نیست. این صرافی به ۵۶ میلیون کاربر امکان خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها را می‌دهد. کوین‌بیس در اولین روز گشایش سهامش در بورس، ۸۶ میلیارد دلار حجم معامله ثبت کرد و به باارزش‌ترین صرافی مالی آمریکایی تبدیل شد و به ارز دیجیتال اعتباری همانند وال‌استریت بخشید.
 
اضافه کردن کوین بیس و دیجیتال کارنسی گروپ به فهرست تایم، قدمی دیگر در مقبولیت عمومی رمزارزها است. اندکی پیش از این، تصور این امر سخت بود که این دو شرکت وارد فهرست اسامی بزرگی چون دیزنی، BP، پی پال، آدیداس، اسپاتیفای و ایربی‌ان‌‌بی شود.
 
تایم اولین‌بار در مارس ۱۹۲۳ منتشر شد و به‌آرامی در حال ورود به دنیای رمزارزها است. در مارس امسال، تایم برای اولین‌بار کاورهای خود را به‌صورت توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) عرضه کرد که گران‌ترین آن‌ها به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به فروش رسید.
 
هفته‌ی گذشته تایم در همکاری با Cyrpto.com اعلام کرد که آبونمان ۱۸ ماهه خود را به‌صورت رمزارز می‌پذیرد و به خوانندگانی که این پرداخت را با توکن CROا(Crypto.com Coin) پرداخت می‌کنند، ۱۰ درصد تخفیف می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.