سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 29, 2021
10:16 پنجشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123529

سامسونگ از لپ‌تاپ‌ اقتصادی گلکسی بوک Flex2 Alpha رونمایی کرد

 
 
سامسونگ روز گذشته در جریان مراسم «گلکسی آنپکد» دو لپ‌تاپ‌ ارزان قیمت و جدید یعنی گلکسی بوک و گلکسی بوک  Flex2 Alpha را معرفی کرد.
 
لپ‌تاپ گلکسی بوک Flex2 Alpha در دو مدل با نمایشگر ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. هر دو نسخه مجهز به نمایشگر QLED با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و پردازنده‌های i5 یا i7 اینتل هستند. قیمت مدل ۱۳ اینچی از ۸۴۹ دلار شروع می‌شود.
 
مشخصات اولیه این لپ‌تاپ شامل ۸ گیگابایت حافظه رم می‌شود اما می‌توان آن را تا ۱۶ گیگابایت ارتقا داد و فضای ذخیره‌سازی آن ۵۱۲ گیگابایت است. این لپ‌تاپ از دو پورت USB-A ۳.۰، پورت USB-C، جک هدفون، پورت HDMI و اسلات microSD برخوردار است.
 
سامسونگ همچنین در روز گذشته لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو و پرو ۳۶۰ را معرفی کرد. هر دو مدل معرفی شده از نمایشگر اولد بهره می‌برند و قیمت پایه آن‌ها ۹۹۹ دلار اعلام شده است. علاوه بر این سامسونگ از لپ‌تاپ جدید دیگر خود یعنی گلکسی بوک Odyssey رونمایی کرد که در این مدل ۱۳۹۹ دلاری برای اولین بار از کارت گرافیک RTX 3050 Ti استفاده شده است.

لپ‌تاپ گلکسی بوک دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TFT LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل است و از دو حافظه SSD پشتیبانی می‌کند. همچنین این لپ‌تاپ دارای دو پورت USB-C، دو پورت USB-A ۳.۲، پورت HDMi، جک هدفون، اسلات‌ کارت microSD و اسلات مخصوص سیم‌کارت برای شبکه LTE است.
 
هرچند هنوز سامسونگ مشخصات مربوط به این لپ‌تاپ‌ها را اعلام نکرده اما طبق برخی اطلاعات ارائه شده ممکن است سامسونگ در این مدل‌ها از پردازنده Intel Pentium Gold یا Celeron استفاده کند. گفته می‌شود که قیمت نهایی و مشخصات آن‌ها در نیمه دوم سال جاری اعلام خواهد شد.

 
همچنین به نظر می‌رسد برای بهبود کارایی این لپ‌تاپ‌ها سامسونگ گزینه‌های دیگری که از پردازنده‌های نسل یازدهم Core i5 یا i7 اینتل استفاده می‌کند را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. گلکسی بوک در رنگ‌های نقره‌ای و آبی عرضه می‌شود و مانند گلکسی بوک پرو از تکنولوژی صدای فراگیر Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند.
 
گلکسی بوک Flex2 Alpha با قیمت ۸۴۹ دلار هم اکنون برای پیش سفارش در دسترس قرار دارد و از اواسط اردیبهشت ماه وارد بازار جهانی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.