اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 30, 2021
9:43 جمعه، 10ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123536

تهدید کارمندان گوگل به استعفا در صورت عدم دورکاری

 
گوگل یکی از نخستین شرکتهای بزرگی بود که کارمندانش را در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به دورکاری از خانه فرستاد اما اکنون که خواستار بازگشت کارمندانش است، بعضی از آنها حاضر به بازگشت نیستند.
 
 اگرچه شرکتهای فناوری نظیر مایکروسافت و توییتر اعلام کرده اند به کارمندانشان اجازه خواهند داد به طور دائمی به دورکاری از خانه بپردازند اما گوگل در برابر دورکاری کامل مقاومت کرده و کارمندان این شرکت  می گویند حس نارضایتی فزاینده ای در میان بخشی از نیروی کار گوگل وجود دارند.
 
این عصبانیت هفته پیش به شبکه اجتماعی کشیده شد. کریس برادفوت، برنامه نویس گوگل کلود در توییتی نوشت: شماری از همکارانش در گوگل اظهار کرده اند اگر مجبور شوند در سپتامبر به محل کار برگردند، استعفا خواهند کرد. چند کارمند دیگر گوگل هم با حمایت از این پیام اعلام کردند اگر گوگل آنها را مجبور کند به دفتر برگردند، شغل دیگری را جست و جو خواهند کرد.
 
چندین کارمند گوگل که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بیزنس اینسایدر گفتند: همکارانی را می شناسند که برای همیشه رفته اند و قصد برگشت ندارند. این افراد گفتند: پس از این که با درخواست همکارانشان برای کار در خارج از منطقه خلیج سانفرانسیسکو موافقت نشد، خروجشان از شرکت را اعلام کردند.
 
گوگل به کارمندانش اعلام کرد انتظار دارد تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ به محل کارشان برگردند اما این شرکت ماه دسامبر گذشته اعلام کرد برنامه انعطاف پذیر جدیدی را آزمایش خواهد کرد که تحت آن، کارمندان سه روز در هفته در محل کارشان حاضر خواهند شد. از آن زمان گوگل جزییات اندکی از برنامه جدید خود را ارائه کرده و کارمندان خواستار پاسخ مدیریت هستند.
 
گوگل هرگز دورکاری کامل را برای هر کسی که خواهان آن باشد، پیشنهاد نکرده است اما با تعویق مهلت بازگشت به محل کار، بعضی از کارمندان با این فرض که گوگل هم مانند سایر شرکتها به کارمندانش اجازه خواهد داد به طور دائم از خانه کار کنند، به منطقه دیگری نقل مکان کرده اند. فیس بوک سال گذشته اعلام کرد با درخواست کارمندانی که اجازه دورکاری تمام وقت را می خواهند، موافقت خواهد کرد.
 
اگر نظرسنجیهای گوگل را باور کنیم، شمار زیادی از کارمندان گوگل می خواهند به محل کار برگردند. در نظرسنجی داخلی که سال گذشته انجام شد، ۶۲ درصد از گوگلی ها اعلام کردند می خواهند به محل کار برگردند و تنها هشت درصد اعلام کردند می خواهند تمام وقت دورکار باشند.
 
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در چند ماه گذشته به بررسی یک برنامه منعطف برای زمانی که کارمندان به محل کار برمی گردند اشاراتی داشته است. از آن زمان سوالاتی درباره دورکاری مدام از مدیریت پرسیده می شوند.
 
گوگل در دوران پاندمی به سرمایه گذاری در فضای کار فیزیکی ادامه داد و به توسعه دفتر مرکزی خود در مونتین ویوی کالیفرنیا پرداخت. روث پورات، مدیرمالی آلفابت در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه اول این شرکت اعلام کرد آلفابت قصد دارد هفت میلیارد دلار در دفاتر و دیتاسنترها در سال ۲۰۲۱ هزینه کند.
 
اما وادار کردن کارمندان به بازگشت اجباری به معنای از دست دادن افراد بانبوغ و جذب آنها توسط کارفرمایانی است که سیستم کاری انعطاف پذیرتری دارند. سه کارمند گوگل به بیزنس اینسایدر گفتند پیامهای استخدام کنندگان شرکتهای دیگری که بر سیاستهای دورکاری تاکید دارند، افزایش پیدا کرده است.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل اکنون به کارمندانش در مناطقی که دفاتر بازگشایی می شوند اجازه می دهد به صورت داوطلبانه به محل کار برگردند اما کارمندان ابتدا باید پایش سلامت را طی کنند و با پیروی از دستورالعملهای جدید سلامت موافقت کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.