اپراتورها

تلفن همراه

May 2, 2021
8:22 یکشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123605

قم نخستین استان کشور در پوشش جمعیتی تلفن همراه است

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: بر اساس آخرین فصلنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، قم نخستین استان در پوشش جمعیتی تلفن همراه به‌شمار می‌آید.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور با اشاره به وضعیت ارتباطات استان اظهار داشت: قم در شاخص پوشش جمعیتی با ۹۹.۹ درصد رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.
 
وی افزود: پوشش جمعیتی تلفن همراه اول در قم برای نسل دوم ۹۹.۹ درصد و حائز رتبه اول کشور و در نسل سوم ۹۸ درصد رتبه دوم و در نسل چهارم نیز ۹۷ درصد و رتبه سوم بعد از تهران و البرز می باشد.
 
مدیرکل ارتباطات قم با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح روستاها و نقاط کمتر برخوردار افزود: با توجه به توسعه فیبر نوری روستایی به طول ۱۱۵ کیلومتر و ارتقای ۱۴ ایستگاه مخابراتی، موفق به هوشمندسازی تمام مدارس روستایی شدیم و این اقدام، توسعه و پایداری کسب و کارهای نوین حوزه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی جوانان مشتاق کار را به دنبال داشته است.
 
غلام پور تصریح کرد: با توجه به توسعه فراگیر زیرساخت های ارتباطی در سطح استان، مراکز آموزش عالی و حوزوی، بهترین بهره را در برگزاری کلاس ها و دوره‌های آموزش مجازی و ارائه انواع خدمات به دانشجویان و طلبه‌های علوم دینی در محدودیت‌های کرونایی کسب کردند.  
 
این مسئول در بخش دیگری تز سخنان خود کسب رتبه سوم کشوری، قم در شاخص ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار را مورد توجه قرار داد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان از ۹۹.۵۳ به ۱۰۷.۰۶ درصد افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: قم در این زمینه رتبه سوم را بعد از استان‌های تهران و البرز دارد که نشان‌دهنده خدمات مناسب اپراتورهای همراه در سطح این استان است.
 
وی بیان داشت: تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار تا پایان سال ۹۹ به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۶۳ تَن رسیده است که از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۰۶ تَن مشترکان کارور (اپراتور) سوم، ۴۹۴ هزار و ۳۸۳ تَن مشترکان کارور دوم و ۹۴۳ هزار و ۱۷۴ تَن نیز مشترکان کارور اول هستند.
 
وی با اشاره به کارخانه نوآوری در حال احداث قم افزود: با ظرفیت‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپای فعال، این استان ظرفیت احداث چندین کارخانه نوآوری را خواهد داشت تا بتواند ایده‌های جوانان خلاق را تجاری سازی کرده و وارد چرخه تولید کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.